|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-04 11:02:00
|
|
Sofia |
Håller helt med Anna Li. Vad är det för mening med att skriva för 15, 45, 50 läsare? Vi har fått veta att sourze fick över 800 nya läsare för någon månad sedan. Vad läser alla dom? Det svider i hjärtat, men jag börjar längta härifrån.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-04 11:02:00
|
|
Sofia |
Håller helt med Anna Li. Vad är det för mening med att skriva för 15, 45, 50 läsare? Vi har fått veta att sourze fick över 800 nya läsare för någon månad sedan. Vad läser alla dom? Det svider i hjärtat, men jag börjar längta härifrån.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-04 11:02:00
|
|
Sofiaklåfinger |
Ursäkta upprepningen!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-04 11:22:00
|
|
Naseer |
Det finns något i det. Jag känner alltid för att skriva, ofta. Men jag känner allt mindre för att göra det hos Sourze. Förhållandet antal läsare till kostnaden för publicering börjar bli försvinnandet litet. Nåt är fel alltid.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-04 12:12:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Jag gillar också Sourze. Läste böckerna som utgivits och de håller förvånansvärt hög kvalitet. Orolig för att jag med min rabulistiska
"högeranarkism" bidrar till att skrämma bort. Vill inte det.
Vill bara underhålla. Det skrattas alldeles för lite. Föreslagit red. att inrätta en kåseriavdelning så att man kan ta ut svängarna lite.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-04 12:15:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Ett av de stora felen är sparandet på
färgerna. Löpet var en av de stora
behållningarna tidigare, med alla
roliga illustratörer. Borta, liksom färglagd illustration av "hetaste".
Lay-out är viktigt. Vidare bör typsnittet eller vad det kallas bytas ut. Tycker det nuvarande gör texterna ansträngande att läsa och gör alla texter orättvisa.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-04 12:18:00
|
|
tommy |
instämmer i vad m. ståhlberg säger angående löpet. som det är nu är det skittrist. meningen är väl att man ska vilja klicka in istället för bort.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-04 14:00:00
|
|
stig gustin |
Självklart är det trist att få bara 15-50 läsare - det lockar knappast till aktivt skrivande. Mitt gamla tips till redaktion och ägare är att söka nå våra vanliga insändarskribenter i dagspressen. Gör som Ana Udovic; hon läste en insändare som jag haft i DN och ringde mej och undrade om jag ville skriva i Sourze. Sätt igång och ring. Och man når bara de seriösa skribenterna dvs de som skriver under sitt namn.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-04 14:30:00
|
|
Staffan Huss |
Hej alla! Ja, läsarnas skara blir mindre och mindre. Naturligtvis känns det inte lika motiverat att skriva då. Antalet nyregistrerade läsare är bevisligen inte samma som antalet hyfsat frekventa läsare. Det PR-tricket går jag inte på. Annars tycker jag det är kul att se alla konstruktiva förslag.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-04 15:24:00
|
|
Anna Li |
Försöket att ta betalt för läsande av sourze samt att man var tvungen att logga in skrämde bort massor av läsare. Nu är det gratis, en del läsare har återvänt men inte alla. Slutsats; ta bort även inloggningen!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-04 16:19:00
|
|
Staffan Huss |
Att behöva logga in för att läsa gör förmodligen att många inte tycker det är värt besväret, nej. Man känner sig inte lika motiverad att tipsa kompisar om bra artiklar heller eftersom tipsen fordrar att de registrerar sig för att kunna läsa dem. Engångsjobb visserligen, men ändå.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-04 16:30:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Håller med Anna L.
Folk orkar inte skaffa inloggningstjofräs.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-04 17:45:00
|
|
Anna Dr |
Har hört samma sak från folk, att dom tycker inloggningen är en stoppkloss.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-04 22:51:00
|
|
Staffan Huss |
Allright skribentvänner - vi tycks vara överens om att inloggningen för att läsa Sourze ska bort och sätter upp det som nr 1 på önskelistan.
Stig Gustin: Bra tips! Jag tror till och med att det kan utvecklas ytterligare något. Vill du försöka?
|
| |