|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-03 09:26:00
|
|
Michael Lundahl |
Katta: Johannes och många med honom frågar oss "Vill du att din dotter skall sälja sex?". Detta är det meningen vi skall svara "Nej" och därmed ansluta oss till uppfattningen att sexhandel skall avskaffas. Men logiken är felaktig eftersom det finns många aktiviteter som föräldrar inte vill att deras barn skall syssla med... som ingen trots det begär att de skall avskaffas. Argumentet är alltså inkonsekvent, perspektivlöst och i slutändan ogiltigt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-03 09:30:00
|
|
Michael Lundahl |
Även om det sedan finns andra argument för att sexhandel evemntuellt inte bör tillåtas i längden så är just det argumentet ogiltigt. Anledningen till att många vänder sig emot det är att det är ofta använt... och det är ett väldigt fult argument eftersom det utnyttjar föräldrars kärlek till sina barn för att tvinga fram en politisk åsikt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-03 10:23:00
|
|
Marlene Karnerfors |
Katta, nej jag vill verkligen inte att min dotter skall prostituera sig... NÅGONSIN! men det innebär inte att jag tycker att man kan lösa problemet med prostitution genom att helt kriminalisera det. jag tror ioch för sig inte att man löser dom genom att helt legalisera det heller.
Det är ett stort roblem och det är många både kvinnor och män som far verkligt illa varjedag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-03 10:23:00
|
|
forts |
Frågan jag tycker är relevant här är HUR kan man hjälpa dom som far illa att ta sig ur det? och Hur kan man på skäliga sätt minimera riskerna för dom få som faktiskt valt det?
|
| |