|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-03 10:06:00
|
|
Michael Lundahl |
Så för att allmänheten är intoleranta idioter som inte klarar av att acceptera tjejer som varit sexuellt aktiva så är alltså lösningen att vi skall se till att tjejerna håller på sig? Way to go... snygg lösning. Vad härnäst, lösa sexuella trakasserier genom att dela ut gratis Burkha?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-03 10:54:00
|
|
Joakim |
Jag sa inte att det var en lösning, jag sa att folk troligen kommer reagera så, en beskrivning av verkligheten. Och handen på hjärtat skulle du vilja ha en flickvän som dagligen låg med tio andra killar eller det kanske var sådana frågor vi inte svarade på här?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-03 11:31:00
|
|
Michael Lundahl |
Joakim: Japp... och det jag säger är att det arbete vi har framför oss är att förändra den attityden. Den dag som "hora" inte längre är ett skällsord kommer sexsäljarnas situation att vara mycket bättre. Och det var att förbättra deras situation som du ville, eller hur? Om jag sedan är för svartsuk för att ha en flickvän som har sex utanför förhållandet har inte med saken att göra.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-03 11:53:00
|
|
Joakim |
Det jag vill är att prostitutionen utrotas. Att samhället lägger sig till med en attityd som säger att köp av någons kropp är okej hjälper ingen. Hur många killar tror du skulle acceptera att deras tjej hade sex varje dag på jobbet? Väldigt få. Ett samhälle där prostitution betraktas som ett jobb i mängden är inte möjligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-03 11:56:00
|
|
Joakim |
...och inte önskvärt bör väl tilläggas.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-03 13:43:00
|
|
Biff |
Skådespelare betracktas väl inte som ett jobb i mängden? och de verkar ju hångla runt en del på jobbet. Visserligen har det hög status, men ändå... Att utrota prostitutionen låter som en bra idé, men vad gör vi med de prostituerade?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-03 14:12:00
|
|
Joakim |
Släpper in de i samhället. Men det handlar ju också om att jobba förebyggande mot missbruk, övergrepp och liknande.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-03 20:37:00
|
|
Biff |
Släpper in dem i samhället... Problemet är väl att de just har blivit utkastade från "samhället"? Vill "samhället" ha tillbaka dem? Det verkar inte så... Att jobba förebyggande är bra.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-03 22:58:00
|
|
Joakim |
Jag antar att förebyggandet är en del av att släppa in de i samhället.
|
| |