Nej, legalisera inte prostitution

Inlägg #1: Postat: 2003-08-02 00:26:00
Michael Lundahl
Och återigen som Mike och Jan S har sagt: Det är inte killarna som säger det till att börja med... det är prostituerade SJÄLVA som säger det. Leta upp vad de har att säga och LYSSNA på dem istället för att bara gräva ned sig bland de som bara talar OM dessa kvinnor istället för att prata MED dem. Lyssna vad de har att säga. Världen är inte så enkel som du tror.
Inlägg #2: Postat: 2003-08-02 01:30:00
Anna Dr
Michael Lundahl, jag tror inte världen är så enkel som du tror att jag tror. Jag är för det mesta en tvivlare. För övrigt så argumenterar jag mest från min egen ståndpunkt. Har jag sårat någon är jag ledsen och ja, jag lyssnar på de prostituerade, men det är genom Jans penna.
Inlägg #3: Postat: 2003-08-02 10:56:00
Michael Lundahl
Vad sägs om att lyssna på dem via deras egen penna? Boktips: "Whores and nother feminists". Mycket tänkvärt i den.
Inlägg #4: Postat: 2003-08-02 12:47:00
Tessan
Mikael: Det är bra att någon står på horornas sida. Du kanske skulle gå i brächen för dem och starta deras nya fackorganisation. En intervju i DN där du flankeras
av några kvinnor i branchen. Du skulle definitivt få tala med kvinnorna, inte om dem.
Inlägg #5: Postat: 2003-08-02 12:49:00
Tessan forts
Det är så bekvämt att tala om människor när man inte är nära dem. När man ser dem på håll och läser om dem. Jag är inte mot dessa kvinnor, däremot vill jag hjälpa dem till ett bättre liv. Där lösningen på att ha ett bra liv inte går ut på att sälja sin kropp.
Inlägg #6: Postat: 2003-08-02 12:59:00
Michael Lundahl
Tessan: Vad är det som säger att tjejerna vill ha just DIN lösning på ett så kallat "bra liv"?
Inlägg #7: Postat: 2003-08-02 16:33:00
Mike
Svar 6. "Prusseluskan" ville hjälpa Pippi Långstrump till ett "bättre liv" . Det finns många manliga och kivinnliga Prusseluskor på Sourze...
Inlägg #8: Postat: 2003-08-03 02:31:00
Katta
Michael du skriver vid andra tillfällen att man inte enbart ska de kvinnliga hororna utan även männen. Vad säger de manliga hororna?
Inlägg #9: Postat: 2003-08-03 11:44:00
Tessan
Mike:Då är jag nog mer lik Pippi, hon skiter i om folk säger att en sådan liten flicka kan väl inte vara så stark, men det är hon ändå!
Är det på denna nivån diskussonen ska föras? Pippinivån? Men å andra sidan, Astrid var en kvinna som förde kampen om rättvisor på lite udda sätt. Och nog fanns både Prusseluskan och Pippi i henne.
Inlägg #10: Postat: 2003-08-04 12:07:00
Urban
Svar 8. Katta, jag känner en manlig hora och han har en hel del att säga. Jag tar det på allvar och kommer därför aldrig heller att kunna ta alla "motståndare" - som inte vet ett skit om den verkligheten - på allvar.
Laddar...