|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-01 09:45:00
|
|
US. |
Man, som danskarna säger. Vänsterns ”politisk korrekta synen” är ingenting annat än stöd för de svaga i samhället, i denna hemmarasistiska tillvaro, och invandrare, skärskilt flyktingar, är hårt utsatta. Det ingår liksom inte i vänsters hjärta att sparka på den som redan ligger. Din kommentar berättar at du just nu ”Aj!” sparkade på mig. Men jag är härdad, har redan många blågula märken…
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-01 10:08:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Människor som inte respekterar
de mänskliga rättigheterna förtjänar inte asyl. Bra invandrare integrerar sig själva. Löjligt att behöva
kulturellt omskola dem genom kurser i könsroller i vårt samhälle. Slöseri med skattemedel.
Invandrare vi behöver är välutbildade, självförsörjande och lättintegrerade. Oavsett var de kommer ifrån. Unto är exempel på en bra invandrare om man bortser
från hans förmodligen genetiskt
betingade marxism.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-03 14:29:00
|
|
Man |
US, jag håller med om många av de ideal som lite ironiskt kan kallas "PK". Naturligtvis ska man försöka stödja svaga grupper i samhället. Detta innebär dock inte att man kan godta vad som helst. Homofobi och kvinnoförtryck är oacceptabelt oavsett om det utövas av infödda svenskar eller av "svaga" invandrargrupper.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-03 14:33:00
|
|
Man, forts. |
Låt mig göra en analogi: Många av de ungdomar som dras till nynazistiska och högerextrema grupperingar kommer från taskiga familjeförhållanden med stora sociala problem. Naturligtvis bör vi känna medkänsla med dessa ungdomar och försöka förstå de sociala o. psykologiska mekanismer som gör att de söker en identitet i t. ex. nynazismen. Detta innebär dock självklart inte att vi ska acceptera nazism!
|
| |