Jag försöker

Inlägg #1: Postat: 2003-07-31 18:27:00
T.L.Stjerna
Jag vill inte sprida hat och smärta utan kärlek i världen, fan.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-31 19:27:00
Magnus Löwendahl
Lugn gosse! Att ge uttryck för hat och smärta i sin konst eller musik är inte samma sak som att sprida hat och smärta. Snarare hjälper du, när din konst "svänger" eller "lyfter", läsaren att förlösa sin egen smärta eller sitt eget hat. Katharsis alltså! Herrn hänger med?
Inlägg #3: Postat: 2003-07-31 20:19:00
Sofia
Magnus, det där lät nästan lite nedlåtande, men jag håller med dig. TL, du är en stor favorit för mig och många andra. Oavsett upp- och nedgångar är du en begåvning. Basta! Följ din magkänsla, svårare är det inte. Och låt inte stjärnor och plus och kommentarer i kanten påverka dig ;
Inlägg #4: Postat: 2003-07-31 21:58:00
Löwendahl
Nedlåtande?!? Men kom igen nu! Jag försäkrar: om Stjerna själv på minsta sätt beklagar sig över min attityd ska jag genast personligen be honom om ursäkt. Det är inget som någon annan behöver hålla på med åt honom! "Kommentarer i kanten." Är det jag det? Begriper du inte vad Katharsis är? Läs på i uppslagsverk! Nu är jag irriterad!
Inlägg #5: Postat: 2003-08-01 01:32:00
T.L.Stjerna
TACK! o nej jag tar inte illa upp, nej.
Inlägg #6: Postat: 2003-08-01 10:34:00
Sofia
Magnus, ta inte det där så hårt, jag menade inget hårt. Jag syftade på ordet "gosse, hänger herrn med?" och inte ett dugg på din åsikt ang Stjernas författarskap. För där håller "fröken" med dig helt och hållet. Och ja, jag vet vad katharsis är. "Kommentarer i kanten" inklusive smiley var menat som ironi över mig själv...
Inlägg #7: Postat: 2003-08-01 10:37:00
forts
...och alla andra som ständigt kommenterar att man inte ska bry sig så benhårt om kommentarerna. En motsägelse. Ja, suck, vad hastigt nedskrivna begränsade kommentarrader kan misstolkas. Jag ska lägga ner mer möda på att vara tydlig nästa gång.
Inlägg #8: Postat: 2003-08-01 10:52:00
Magnus Löwendahl
Nu känner jag mig bättre till mods! Får dock erkänna att jag inte lagt märke till "alla som ständigt kommenterar att man inte ska bry sig så benhårt om kommentarerna". Jag har alltid tänkt, och tänker på mitt kanske lite grovhuggna sätt att det man skriver, skriver man för att man menar något med det och inte av någon annan anledning. Själv bemödar jag mig om att formulera mig noga även om det "bara" är en kommentar.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-01 10:53:00
Löwendahl passerar målsnöret
Begär dock inte att andra ska vara så ideligt samvetsgranna! Eller gör jag det kanske;
Inlägg #10: Postat: 2003-08-01 11:08:00
Sofia
Ja, kanske är det därför du tog det "hårt"? Men skriftspråket är som skriftspråket är: det finns en avsändare och en mottagare och där emellan händer massor. Det är en konst att vara tydlig.
Inlägg #11: Postat: 2003-08-01 11:09:00
forts
Jag erkänner - jag slarvar i kommentarerna helt enkelt för att min tid är knapp. Jag snurrar in på Sourze i mikropauser på jobbet, rasslar ner något för att jag vill delta, och ofta blir det säkert tokigt resultat. Ha det gott, Magnus. Jag ser fram emot nästa sam- eller missförstånd ;-
Inlägg #12: Postat: 2003-08-01 14:34:00
Löwendahl
Tumme!
Laddar...