Skicka din dotter

Inlägg #1: Postat: 2003-08-01 18:41:00
Mike
Om min son eller dotter prostituerar sig, med eller mot min vilja, vill jag att det ska ske under så säkra och kontrollerade former som möjligt, dvs legalt. Naturligtvis kommer jag som alla föräldra att ge dem råd angående deras yrkesval men staten/lagen ska hålla sig utanför.
Inlägg #2: Postat: 2003-08-01 19:02:00
Biff
Det är väl ingen som begär att sexarbetare ska bli ett högstatusyrke...
Inlägg #3: Postat: 2003-08-01 19:06:00
sandra
Saknade slutklämmen. Haha!
Inlägg #4: Postat: 2003-08-01 19:22:00
Marlene Karnerfors
Nej vem önskar att ens barn skall börja prostituera sig?? ingen kan jag tänka mig, jag önskar heller inte att hon skall bli socialbidragstagare, stå på McDonalds större delen av sitt liv eller vara utteliggare.... men skall man för den sakens skull förbjuda det??
man kan som förälder se till att stötta och vägleda sina barn så mycket det nu bara går..
Inlägg #5: Postat: 2003-08-01 23:20:00
jan s
lågt johannes, och vad vet du om mina barn? har du träffat prosituerade och diskuterat deras villkor och hur de vill lösa sina problem ? argumentet handlar om att de ska anses kapabla att bestämma över sina egna liv.Ingenstans i förarbeterna till sexköpslagen finns de hörda, en oerhörd kränking av dem man stiftar lagar för, se Länk: svd.se
Inlägg #6: Postat: 2003-08-02 00:04:00
Michael Lundahl
Samma gamla skitsnack... "Vill du att din dotter... va, va va?!". Känslomässig utpressning. Argumentet är noll och inget värt. Om jag inte vill att min dotter skall bli sopåkare så skall jag alltså - enligt Johannes och Margareta Winbergs skrivade Taliban-logik - förbjuda ALLA döttrar att bli sopåkare bara för att jag vill kunna kontrollera min myndiga dotters liv.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-02 10:36:00
Marlene Karnerfors
Dom flesta prostituerade ÄR drogmissbrukare som försöker finansiera sina missbruk och även bland dom vill större delen inte vara det. Det ÄR fruktansvärt och dom behöver verkligen hjälp att ta sig ur det, men se då till att hjälpa dom... det är ju där insatser verkligen behövs istället för att sitta här och klanka ner på dom iof väldigt få som faktiskt har valt det
Inlägg #8: Postat: 2003-08-02 11:09:00
Michael Ståhlberg
Suck - denna fantastiska häxbrännarlogik! Förbjud allt man
ogillar. Förbud/lagstiftning är lösningen på alla samhällsproblem.
Moralisk valfrihet ett obekant begrepp? Läs förresten Jan Guillous
"Häxornas försvarare" - om forntida
moralpanik. Minns Ciceros ord:
"Ju fler lagar, desto mindre rättvisa"!
Inlägg #9: Postat: 2003-08-02 13:13:00
Tessan
Johannes, vad skönt att se en man som vänder sej mot prostitition.jag har sett flera bla Unto S mfl Kan bara tillägga att i Bibeln står det också att horan blev förlåten för det hon gjort.
Alla män som tycker att många av oss kvinnor inte tycker om horor för att de skulle vara konkurrenter till oss. Vad har ni för kvinnosyn överhuvudtaget?
Horan är bara konkurrent om självrespekten för sin egen kropp!
Inlägg #10: Postat: 2003-08-02 13:45:00
jan s
Jag och många med mig tror att legalisering leder till färre fall av misshandel, våldtäkt, slaveri etc, och att konsekvenserna av att säga usch och inte ens tala med de prostituerade själva är att sopa problemen under mattan .Fakta talar för att kriminalisering leder till fler Liljas, inte färre. Naturligtvis vill inte jag ha sexslavar, våldtagna, bortrövanden men det är ett resultat av vad Johannes förespråkar
Inlägg #11: Postat: 2003-08-02 15:33:00
Marlene Karnerfors
jag fattar ärligt talat inte var man får in barn överhuvudtaget i denna debatten??
Barn har aldrig NÅGONSIN något med sex att göra över huvudtaget går inte att understrykas nog mycket. vad dom sedan gör när dom nått myndig ålder är en helt annan sak sedan skulle vi ju kunna ta upp debatten om huruvida man är mogen att ta några sådana beslut redan vid 18 års ålder? men DET är ju i ärlighetens namn en helt annan debatt
Inlägg #12: Postat: 2003-08-03 02:27:00
Katta
Vid ett flertal tillfällen har jag läst "nej jag vill inte att mitt barn ska hora, men jag vill heller inte att h*n ska jobba på konsum eller mcdonalds, inte heller som sopåkare" Vad säger dessa människor? Säger de, "ska mitt barn ändå slänga bort sitt liv så spelar det ingen roll om h*n är på konsum eller malmskillnadsgatan?" Eller vad? Förklara ni som förstår...
Inlägg #13: Postat: 2003-08-03 16:05:00
Xerxes
Funderar över fenomen som vi lagt av med genom århundradena. Stegling, dödsstraff, häxbränning, förbud mot homosexualitet... Samhället förändras, utvecklas, saker som är kränkande förbjuds. Då vill plötsligt vissa legalisera prostitution. En kvarleva, något som borde utrotas helt och hållet.
Inlägg #14: Postat: 2003-08-20 11:05:00
Pidde
Laddar...