|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-29 23:34:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Jag undrar också varför. Jag kan säga att jag personligen aldrig gått till en hora och för närvarande inte har några planer på att göra det heller. Ändå är jag för en legalisering. Får jag fråga vad det är i artikeln som du vänder dig mot eller inte tror på?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-29 23:35:00
|
|
sandra |
Visst undrar man varför. / Håller med dig. I vems intresse ligger en legalisering.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-29 23:52:00
|
|
Biff |
I horornas intresse verkar det som... Och jag tycker det låter rimligt att vara lite schysst mot dem också. De är ju människor de också liksom... tycker inte kvinnor det?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-30 00:15:00
|
|
sandra |
Biff< Jag är ganska säker på att många av de prostituerade skulle välja annorlunda om det fanns ett annat alternativ till prostitution. Om samhället gav dem en chans. En möjlighet att välja annorlunda. För anledningen för många är att det är sista utvägen.
Däremot ligger det helt klart i köparnas intresse.
Jag vill självklart se att samhället har ett skyddsnät för dessa kvinnor, men har så svårt att se att en legalisering skulle vara lösningen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-30 11:01:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Sandra. Legalisering är ingen lösning för de prostiuerade kvinnor som helst skulle göra något annat med sina liv. Det är bara fråga om att de får de ännu svårare nu när prostitution är kriminellt. Varför är denna sanning så svårt att acceptera?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-30 12:04:00
|
|
sandra |
Magnus. Det enda som ligger i mitt intresse är att dessa kvinnor ska få en möjlighet i samhället. En riktig. Ofta är det tyvärr så att prostitution är en sista utväg.
Jag vill självfallet inte att de ska ha det svårt, men jag tror inte att det är rätt väg att gå, att genomföra en legalisering. Jag vill inte att man för att man har pengar ska kunna köpa någons kropp, o så bara för en timme.
Det här är en så komplicerad fråga. För ingen av oss vet vad en legalisering skulle föra med sig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-30 13:28:00
|
|
Biff |
Du vill alltså få bort prostitution... Är inte det en lite väl naiv tanke? Du är för moraliserande Sandra. Du måste förstå att vissa män och kvinnor faktiskt inte ser några problem med att vara sexarbetare, även om du gör det. Det är dessa vi pratar om.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-30 14:05:00
|
|
sandra |
Biff. Nej, jag vill att samhället ska kunna ge alla en möjlighet att välja annorlunda. Jag tror inte att många skulle välja att prostituera sig om de hade andra möjligheter. Det tror jag. Det är -min- åsikt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-30 14:22:00
|
|
Biff |
Det är en hedersvärd tanke att ingen ska behöva vara fattig. Men den hjälper bara framtidens sexarbetare, inte dagens.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-31 14:01:00
|
|
Mike |
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-02 00:15:00
|
|
Michael Lundahl |
Sandra, Agnes: Spola skitnsacket. Det är så inihelvetes lågt att försöka kasta skit på de som kommer med obekväma åsikter. Att påstå att de som talar för legalisering gör det bara för att de vill knulla horor är rent ut sagt svinaktigt. Har ni inget bättre att komma med än sådana där idiot-saker, håll käft... därför att förtal är faktiskt olagligt... och att påstå att debattörer är horbockar ÄR olagligt. Att ni dessutom gör det bara för att ni inte har att komma med gör det extra patetiskt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-02 12:21:00
|
|
A.B. |
Att kalla någon utsvulten hagga, är det inte också förtal i så fall?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-02 18:47:00
|
|
Katarina |
agnes har väl inte påstått att nån är horbock.Måste du hålla så låg nivå?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-02 18:52:00
|
|
Agnes |
Vad är det för jävla påhopp Michael??? Jag frågade en simpel fråga, lär dig skilja på saker och ting. Ännu en gång biter du ifrån i helt fel sammanhang. Skärp dig.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-08-02 18:58:00
|
|
Agnes |
Michael Lundahl, kolla din mail.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-08-02 19:34:00
|
|
Michael Lundahl |
Ok Agnes... vad har då DU för förklaring till varför det är just män som förespråkar att sexköpslagen läggs ned? Och varför ställde du frågan? Tills dess att någon levererat ett trovärdigt svar på det står jag fullt fast vid mitt "påhopp".
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-08-02 19:46:00
|
|
Agnes |
Hur kan du göra det? Vad ger dig rätten att förolämpa mig när jag ställer en ICKE VINKLAD fråga. Jag ber om en artikel för att se en KVINNAS syn på saken och frågar er andra läsare om ni vet VARFÖR det främst är män som skriver artiklar om legalisering? Var hittar du ett resonemang i min korta text?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-08-02 19:53:00
|
|
Agnes |
Och jag har ju ingen förklaring, varför tror du jag frågar?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-08-02 20:14:00
|
|
Michael Lundahl |
Jag tror att du frågar därför att du vill antyda att de som förespråkar ett avskaffande av sexköpslagen gör det av ett egenintresse... att de gör det därför att de inte bryr sig om de kvinnor som råkar illa ut... eller att de gör det för att de vill utnyttja kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-08-02 20:26:00
|
|
Agnes |
Men nu när jag så fint förklarat att det inte är så det ligger till kan du väl ta tillbaka dina fula personangrepp och höja nivån till där den borde vara?
|
| |