Inlägg #1: Postat: 2003-07-28 12:10:00
|
Michael Ståhlberg |
Eller på ren svenska så att Unto förstår: varför finns det så många
stupida rövhål?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-28 14:19:00
|
Magnus Löwendahl |
Jo, det kan verka konstigt och svårtolkat. Precis som du säger skriver du klarare och tydligare än vanligt. Jag skulle snarare säga att du är mer på din egentliga nivå. Att du gör dig själv rättvisa. De dåliga betygen beror väl på att du sticker femton tummar i olika hycklargruppers ögon. Dåliga betyg är då givna och bör betraktas som smickrande!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-28 15:47:00
|
Unto S. till Michael S. |
Jag har inte röstat ännu!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-28 15:51:00
|
Unto S. till Magnus L. |
Vad har hänt med dig, du ser hycklargrupper allestädes!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-28 15:54:00
|
US. svar 1 |
"så många stupida rövhål", det där är inte Shakespeare och varken engelska eller svenska.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-28 16:00:00
|
Magnus Löwendahl |
Unto. Bara lugn. Det har inte hänt något alls med mig. Jag har alltid sett "hycklargrupper allestädes"! Vi är alla hycklare mer eller mindre. Annars kan man inte klara sig fem minuter här i livet. Men man kan ju hyckla mer eller mindre grovt! Ska försöka förklara mig närmare någon gång i en artikel. För övrigt fick Michael en fyra för denna text.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-28 16:05:00
|
Löwendahl fortsätter |
Låt mig ta ett enda exempel angående "allertädes närvarande hyckleri" som en kommentar till Michaels artikel¨. Vad vi infödda svenskar kan klara när det gäller vettig behandling av afrikanska invandrare är att döpa om negerbollar till chokladbollar. Däremot kan vi inte klara att ta trista städjobb när vi råkar bli arbetslösa från ett roligare jobb.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-28 16:06:00
|
Löwendahl avrundar |
Vi myglar i stället igenom att gå en kurs på statens bekostnad och lämnar städjobben åt afrikaner och andra människor som kommer långt bortifrån hit till den kalla nord. Förstår nu hur jag menar U? Jag kan annars komma med ett tiotal exempel till som alla replikerar på Michaels artikel. Säg bara till!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-28 17:05:00
|
Unto S. |
Jag har forfarande inte röstat, men skulle kunna tänka mig: En etta för det konservativreaktionära som lyser igenom, en femma för att Michael S. står rakryggad för sina åsikter, en fyra för texten!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-28 17:51:00
|
US. till Lövendahl |
Det var dåligt exempel, det där med afrikanen och infödda svenskar inkl mig ”svensk med intyg”. En svensk också jag med rätt så bra inkomster blir arbetslös och tvingas att ta ett lågbetalt städjobb. Jag tror inte att svensken säger nej till städjobbet, han säger nej till den låga lönen som gör att han glider närmare avgrunden, tvingas lämna sin bostad, splittra familjen etc. efter åratals slit hos arbetsgivaren.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-28 17:53:00
|
US. forts |
För afrikanen som kommer från avgrunden som politisk flykting får ett arbete som städare har tagit ett stort steg till bra framtid. Han kan börja drömma om ett bra liv med sin familj utan rädsla. Vad vi kan göra för afrikanen är att tillåta honom/henne att ta de andra stegen också såsom vi svenskar har gjort.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-28 17:54:00
|
US. forts |
Vad gör den arbetslöse svensken tillika tvångstädaren? Han börjar sympatisera med stenkastarna i Göteborg och deltar i nästa demonstration med vapen i handen och söker asyl i ett annat land som politisk flykting. Kanske lite för dramatiserad…men bra första skiss till en teaterpjäs som Michael S. sedan kan översätta till engelska så att även snobbiga svenskar förstår.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-07-28 18:43:00
|
Mike High falutin Swede |
I think Mr. U.S. aka the abominable “Viktor" is missing the point as if anything else could be expected. In his black and white no pun intended world the "negro" can only exist as a symbol of victimhood and opression. The ultimate antithesis to the US-imperialist capitalist "great satan" currently personified by President Bush.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-28 18:45:00
|
Mike |
The concept of a black highly educated refugee, maybe even a member of the shudder “upper class” in his home country is an abomination in the polarized world of U.S. No, the poor “negro” whether he is a cardiologist or a computer engineer is merely a noble savage who is saved by the benevolent swedish welfare state.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-07-28 20:02:00
|
Michael Ståhlberg |
Tja, vad ska säga? Jag har skickat in en helt inkoherent artikel också,
betitlad "Könstereotyper für alle", som M. Löwendahl kommer att ge
lågt betyg. Unto oxå - lågt sedebetyg. Skrattade dock gott åt
skiten när jag läste den det var en gammal sparad, som jag inte skrivit riktigt klar.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-07-28 20:08:00
|
Michael "Attila the hun" Ståhlberg |
Eller för att citera Ricky Nelsons
"Garden party":
"But its all right now, I learned my lesson well.
You see, ya cant please everyone, so ya got to please yourself"
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-07-28 21:46:00
|
Unto S. |
"Entinen presidentti Ståhlberg kyyditettiin korkeiden sotilasviranomaisten käskystä ... Hän se juuri on kaiken pahan alku ja juuri." Väinö Linna
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-07-28 21:50:00
|
Magnus Löwendahl |
Minsann! Här får man inget annat svar av artikelförfattaren än sårade snubbor! Nåväl. Vi stannar väl denna tråd härmed då.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-07-28 22:11:00
|
Mike |
Svar 17. Suksi vittuun! Väinö Vittu
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-07-28 22:39:00
|
US. |
Översättning. Svar 17. ”Åk skidor in i fittan! Verner Fitta”. Mike i USA är i farten, nu när det går att läsa och kommentera på Sourzes sidor utan att betala. Han var borta när det kostade. Det kommer väl fler hans likar tillbaka kan jag tänka mig. Det kanske är dags för mig att försvinna igen från Sourzes sidor!
|
|