Inlägg #1: Postat: 2003-07-28 11:36:00
|
Urban |
Läste om en tjej som pluggade på något Universitet i Sverige och som drog in 20 000 kr. i månaden på att jobba fem timmar i veckan. Det var prostitution och det är väl verkligen att slå mynt av kvinnors "kärlekskraft" som Gudrun S käbblade om för något år sedan, dvs. att män utnyttjar denna. Är det någon som utnyttjar den så är det väl snarare Vänstern som utnyttjar kvinnors kärlekskraft inom vården, som statliga och underbetalda pigor.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-28 13:02:00
|
US. |
Mycket dåligt Urban! Primitivt!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-28 13:13:00
|
pUs |
Ganska väldisponerad text rent språkligt. Innehållsmässigt lider den dessvärre av samma syndrom som i princip all argumentation mot prostitution - horeriet som sådant är fult, hemskt och människoförnedrande, vars ev. legalisering därför är en icke-fråga. Författarens referensramar borde minsann gälla alla människor, blah-blah-blah. Intet nytt under solen, och medan detta skrivs fortsätter den illegala prostitutionen. As always.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-28 13:36:00
|
US. |
I Tyskland tillåter man prostitution med skattsedel och pension? Ta en tur till Hamburg, kolla vad som händer på Steintorweg, gatan som ligger ganska långt från legala Herbertstrasse och Reeperbahn. Kolla på flickorna där, de kommer inte att fylla 30 år. Innan dess kommer de att få känna i sig många sprutnålar och många manliga lemmar. Dessa flickor finns i tusentals i Europa där prostitution tillåts. Fruktansvärt!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-28 15:57:00
|
sandra |
pUs <
Är väl medveten om att det jag skrivit bygger på mina subjektiva åsikter. Självklart.
Jag tror inte att rätt sätt är att ersätta den illegala prostitutionen med en legal, men säger inte att min åsikt är den enda rätta.
Tack för din kommentar iaf.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-28 18:22:00
|
Urban |
Du får tycka vad du vill om mina åsikter US, men de är åtminstone inte lika banala som dina. Och vad vill du ha sagt med svar 4? Förbud antar jag. Och just de kvinnor du nämner är dessa "amatörer" som smutskastar hela branschen. De är sjuka av missbruk, borde läggas in för vård och få lagligt knark eller metadon eller nåt. Inte gå omkring på gatan och slå undan fötterna för den seriösa prostitutionen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-28 18:37:00
|
Tessan |
Urban!Mycket få har det så bra som den madame du skriver om det är snarare bilden av missbrukande kvinnor som ger bäst bild av de prostituerade idag. De gör det för att finansiera sitt missbruk helt enkelt. Så försök inte glorifiera något som är åt helvete.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-28 18:39:00
|
Tessan forts |
Dessutom förekommer det massvis med unga flickor som förs bort med våld från sina hemländer i öst för att sedan säljas som sexslavar här i Sverige och andra rikare länder.
Du kan kalla dem amatörer, jag kallar dem slavar som får sina liv förstörda endast för mäns njutning och för att män ska tjäna snabba pengar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-28 19:09:00
|
Urban |
Ja, men ta tag i missbruksproblematiken då Tessan än att sitta här och gnälla. Jag har hört det där förut och är trött på det. Och ordet "sexslav", vem hittade på det?! Också ett lömskt försök att sätta dit någon som är för legalisering av prostitution: Jaså, du är för laglig prostitution alltså är du för sexslaveri. Typ. Kom med nåt bättre Tessan. Och f.ö. så finns det redan lagar som förbjuder hållandet av slavar så det är irrelevant i frågan om legalisering av prostitution.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-28 19:56:00
|
sandra |
Urban < Slå undan fötterna för den seriösa prostitutionen? Var går gränsen mellan seriös och oseriöst?
Och att kalla tjejer, som prostituerar sig för att finansiera ett missbruk, för "amatörer" som smutskastar branschen låter ju bara hemskt.
I vems intresse ligger det att det ska bli lagligt med prostitution?
Kvinnornas? Eller köparnas?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-28 21:20:00
|
Tessan |
Jo, jag tänker sitta här och gnälla. Mitt arbete går bla ut på att rädda unga flickor från gatan och missbruksträsk. Så sitt inte och mästra mej. Gör nåt själv förresten istället för att fjanta på med Madame Pompadour. Lev i Historien som inte är signifikativ för det man kallar för prostitution. Låtsas vara man och prata om lagar. De som tyvärr inte fungerar. Prata om mänsklighet istället så kanske vi kan närma oss varandra i sakfråga!!!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-28 21:42:00
|
Urban |
I vems intresse?! Jo, i de personers intresse som har ett intresse av att sälja och att köpa. Den dagen de berörda parterna tillfrågas, den dagen har Sverige tagit ett steg mot att bli en vuxen nation än att som idag önska, hoppas, moralisera och demonisera. Jag är intresserad av att veta vad prostituerade själva tycker, känner, har får åsikter, vill göra för att förbättra och skapa trygghet än att lyssna på en massa moraliserande feministkärringar eller moralidioter.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-07-28 21:49:00
|
Urban |
Tjejer som går på gatan för att sedan handlar knark ska bara bort därifrån och få adekvat vård. Det har inget med prostitution att göra och de är just amatörer som skjuter all seriös debatt kring sexhandel i sank. Därav mina hårda ord. De ska inte gå på gatan utan få vård, men det har ju inte högskattesamhället lyckats speciellt bra med. Heller.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-28 21:49:00
|
Urban |
Vaddå "låtsas vara man och prata om lagar"? Vad gör du? Låtsas vara kvinna och prata om känslor då eller?! Jag skiter i vad du "känner", jag är intresserad av fakta i denna fråga och hur man kan lösa den och jag är inte intresserad av känslor och fromma förhoppningar. Prostitution är ett faktum som måste organiseras på bästa sätt där tjejerna och killarna som håller på med det är de största experterna. Inte någon patetisk radikalfeminist eller ens hon Louise Eek.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-07-28 23:53:00
|
Tessan |
Om du verkligen är intresserad av fakta så finns det många utredningar att ta del av men jag känner att jag bara slösar energi på dej och det har jag ingen lust med. Kom igen om du verkligen är intresserad av att förbättra situationen för de människor som lever i misär. Och när du lärt dej att lyssna på människor istället för att hela tiden idiotförklara varenda människa som har en förnuftig åsikt eller som bär på en vilja att förbättra i samhället så kan vi återuppta diskussionen.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-07-29 08:21:00
|
Urban |
Ja, men det är ju det jag är intresserad av, dvs. att förbättra och inte idiotförklara, men det går ju inte eftersom det finns alldeles för många som bara kan "tycka synd om" - f.ö. en svensk specialitet - och därmed går det inte att föra utvecklingen vidare i denna fråga. Än så länge. Jag får väl ha lite tålamod med dig då Tessan tills du nyktrat till från ditt känslomässiga rus.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-07-29 16:13:00
|
Biff |
Tessan, när jag läste om ditt arbete kan jag bara säga att du inte borde ha någon möjlighet att förstå debatten, eftersom får en så onyanserad bild av prostitution, vilket är fullkomligt förklarligt. Urban, som den moderna man jag är, håller jag med dig. Stenåldersinställningen att kvinnors sexualitet skulle vara något ömtåligt och speciellt är löjlig.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-07-29 23:33:00
|
Tessan |
Biff:Har överhuvudtaget inte nämnt något om kvinnors sexualitet. Kvinnors sexualitet och att sälja sin kropp för pengar är skilda företeelser. Det jag talar om är kvinnor som går på gatan för att få ihop pengar ex till sitt missbruk . Många kvinnor på gatan har också blivit utnyttjade som barn och har en skev självbild. Kvinnor utnytjas i sin svaghet. Det förekommer handel med unga flickor/barn från öststatsländer, som bara är till för andra männniskors njutning .
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-07-29 23:34:00
|
Tesan forts |
Och huruvida jag har en onyanserad bild av prostitution eller inte tänker jag inte ge mej in i någon debatt om. Jag ser baksidan på eländet så enkelt är det. Om du haft en "fantastisk" upplevelse med en prostituerad så är det din ensak.Men jag kan inte tycka att prostitution för något gott med sej.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-07-30 13:57:00
|
Biff |
Vad menas med att föra något gott med sig? Och för vem? Det du pratar om är förresten knarkproblem och fattigdom. Visst, sådant leder till prostitution, men det är inte prostitutionen i sig, vilket artikeln gick ut på. Man får fråga sig vad som är värst: En knarkare som säljer sin kropp eller gör inbrott för att få råd med knark.
|
|