Inlägg #1: Postat: 2003-07-26 13:38:00
|
Elisabeth |
Jag tycker texten var utmärkt och bra.Det är inte alla som tycker det är "passande" att man håller på och "klänger på varandra" ständigt och jämt.För endel kan det ses som trist sexualsyn.Endel gör så som människor i alla tider gjort,somliga går till kvinnliga läkare andra till manliga.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-26 17:19:00
|
Michael Ståhlberg |
Nu snackar vi ta i hand. Känt fall med muslimsk kommunalman i Malmö som vägrade skaka tass med
kvinnlig dito. Försvarades på muslimsk hemsida jag kollade på.
Handlar alltså inte om att kommunalmän och -kvinnor skall "klänga på varandra", eller att läkare skall "klänga på" sina patienter.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-27 07:39:00
|
Elisabeth |
Det kanske var "dom olyckliga omständigheterna "som spökade.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-27 17:28:00
|
Michael Ståhlberg |
Vet inte vilka "olyckliga omständigheter" hon alluderar på. Kan hon va så vänlig å ta mig ur min pinsamma okunskap! Pleassse!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-03 16:24:00
|
Sonya |
Till Michael: alla muslimer följer inte alla islamiska bud liksom alla svenskar inte följer alla svenska lagar som finns i lagstiftningen. jag är inte särskilt kunnig när det gäller frågor om muslimska läkare. i muslimska länder är allting så klart, alla vet vad som gäller... men när man kommer till ett "icke-muslimskt" land är en muslim skyldig att rätta sig efter landets lagar.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-03 16:25:00
|
Sonya |
vad jag vet kan muslimska tjejer exempelvis få hjälp av kvinnliga läkare i sverige om de ber om det. men om det inte går och det är nödfall så kan man ta en manlig läkare.
|
|