Smått & gott eller snarare ont!

Inlägg #1: Postat: 2003-07-26 11:34:00
Michael Ståhlberg
Tack vare presentkort på 600 spänn så
har jag börjat läsa "Under rosa täcket" av Nina Björk - med penna i hand.
Även den notoriske, Thatcher-ministern Alan Clarks dagböcker från -91 & fram till hans död -99.
Liksom "The Wealth and poverty of nations" of David Landes. Kanske äntligen kan få lite hum om nationalekonomi a och o om man vill delta i den politiska debatten.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-26 14:47:00
Unto S.
Jag förlåter dina engelska inlägg med förhoppningen om att du lär dig bättre svenska så att du slipper använda engelska ord. Jag försöker förbättra mig även om jag inte skriver perfekt svenska, jag vägrar ta hjälp från finskan och tyskan, men jag kunde tänka mig att citera Shakespeare, på engelska, men inte George W Bush och hans medbrottslingar, det är liksom skillnad på engelska och engelska. Ha en trevlig sommar!
Inlägg #3: Postat: 2003-07-26 16:57:00
AC Collin
Tja Ståhlis. Nej för sjutton, jag är inte släkt med Collin i Aftonbladet. Men vi hade kul åt det där tidningsuppslaget förra helgen, "Du snackar skit, Collin!" Det har vi sparat. Kan komma till användning. Min son heter förresten Robert...
Inlägg #4: Postat: 2003-07-26 23:42:00
Magnus Löwendahl
Montaigne är en ruskigt vass gubbe. Har klämt alla tre banden. Lögn att samanfatta vilket du märker om du läser. Ett tips kan ändå vara att band två och tre är bättre på det sättet att han mer kommer loss där och verkligen skriver hur f-n han vill. Han blir ofta lite väl tung, allvarlig och lärd tycker jag, men när det gäller grenen "självständigt tänkande" blir han inte slagen av många skulle jag tro!
Laddar...