|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-23 15:10:00
|
|
sten |
Det här verkar vara ett ärende som S bör underställa JK
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-23 21:52:00
|
|
Inger |
Men HERREGUD! Får det verkligen gå till så här? Att "Stigge" är en pseudonym förstår man ju, liksom "Torrelunds" stad, vad jag menar är om det finns en riktig stad och en riktig "Stigge" bakom? Man blir ju livrädd för det svenska rättsväsendet när man läser den här artikelserien. Man har inte en chans, tydligen. Måtte jag aldrig bli oskyldigt misstänkt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-24 20:27:00
|
|
dunderobrak |
Varför försvinner dessa artiklar från "heta listan" och "fortfarande heta" trots att dom har fler läsare än många andra som ligger kvar där? Är det en form av cencur eller är det andra kriterier som t.ex att det inte handlar om sex, fylla eller stön och stånk när det gäller egot? En undran bara, jag skulle tro att det finns andra saker än det här att ta upp, men dock rättsövergerepp som är värda att beakta eller är det det vanliga som gäller: "Det händer aldrig mig"?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-25 21:53:00
|
|
Mia |
Åtalet borde läggas ner! Har blodprovet kastats utan att polisen först säkrat vilken det tillhör el.inte tillhör så anser jag att dom har gjort en så grov miss i utredningen att dom får stå för det. Inget Sigge ska behöva lida för. Är han skyldig har ju polisen *schabblat* bort chansen att sätta dit en ful fisk. Polisen ska ha all kritik för det! Är Sigge oskyldig lider jag med honom. Skadestånd?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-26 08:57:00
|
|
Leif Kvarnstrand |
Den här storyn skulle tjäna på att slopa pseudonamn/ort och lyftas fram i pressen, Folk måste få känna till hur rättsväsendet behandlar folk och undergräver deras chanser och premierar polisväsendet på enskildas bekostnad ! I min mening är detta ett stycke justitiemord som inte ska gömmas undan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-26 21:06:00
|
|
Evy |
Jag ville bara berätta att min moster slutade som polis efter tre år, därför att det var för mycket internt fiffel dålig arbetsmoral. Pressen att hålla kollegor bakom ryggen är enorm. En gång var hon med om att två kollegor delade upp en RF blodprov i två olika rör. Och sparade det ena till någon dom ville sätta dit senare. Stigge kommer få det hett om öronen om han framhärdar, säger moster.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-29 13:33:00
|
|
tusensköna |
Polisen skyddar staten, staten skyddar polisen. Vi måste vara rädda för monstrena under sängen för att inte vakna upp och se samhällsproblemen. Rättssäkerhet finns inte så länge polisens primära uppgift är att skydda staten och inte folket. Om de vill ta dig för något så gör de det. Polisen kommer alltid att "hitta" bevis för att kunna motiver sina repressalier.
|
| |