Hora/madonna-komplexet spökar ännu

Inlägg #1: Postat: 2003-07-18 09:27:00
Anja W
Hej Pimme,

Jag skulle inte heller göra samma val som Micke, Linda eller Angelica BB nr 1, dvs frivilligt gå in i BB-huset istället för att kunna tillbringa tiden med mina barn. Det finns ju många som lämnar sina barn, mycket längre tid än två månader, av massa olika anledningar.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-18 13:55:00
Pimme
Om man lämnar sina barn ska det vara för mkt starka skäl tycker jag, skäl som man kan berätta för barnen när de blivit större och förstår, typ arbeta för läkare utan gränser t ex. Att lämna sina barn för att göra bort sig inför hela svenska folket, ofattbart.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-18 14:24:00
Michael Lundahl
"Ofattbart"? Är inte din oförmåga att förstå ditt eget problem?
Inlägg #4: Postat: 2003-07-19 09:31:00
Anja W
Hej Pimme.

Är inte det en annan diskussion? Är det rätt att lämna sina barn en längre tid? Vad är en längre tid? Är det Ok för mamman eller bara för pappan? Spelar det någon roll varför man gör det? Min mamma jobbade ett halvår i Afrika när jag var tolv. Jag och syrran var hemma med pappa. Inte kändes det bättre för att hon hjälpte barn i Afrika. Det kan jag inte påstå. En dålig mamma är hon inte för det.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-19 21:26:00
Pimme
Nog hade det känts bättre för mig som vuxen om min mamma lämnat mig för ngt behjärtansvärt än om hon lämnat mig för sin egen absoluta egotripp. Vad som är en längre tid beror ju hur gammalt barnet är. Jag skrev ju i svar 2 att jag tyckte att det spelar ngn roll varför man gör det, kanske inte precis när det sker men sedan när man får det berättat för sig.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-19 21:30:00
Pimme
Som sagt, är man äldre är det väl definitivt bättre om ens förälder är i Afrika än medverkar i svensk TV påtagligt berusad och har sex mer eller mindre öppet, ngt som flertalet människor tycker är något mkt privat. Minns en intervju av Mattias Berenett där han berättade hur fruktansvärt det var att komma till skolan dagen efter hans mamma visat brösten i TV och då gjorde hon ändå en roll. Mamma E-B Strandberg.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-22 11:03:00
Marlene Karnerfors
jag skulle kanske inte heller göra desa valen , men vilka är dessa människor som försöker spela jury, åklagare och dommare över de som faktiskt GÖR det valet??
Inlägg #8: Postat: 2003-07-23 01:01:00
Magnus Löwendahl
Hej alla. Jag vill veta vad ni får ut av att titta på den typen av program där sådana personer som Linda uppträder i. Kan man få ett redigt svar?
Laddar...