Bimbos får skylla sig själva

Inlägg #1: Postat: 2003-07-16 13:44:00
Michael Lundahl
Nej självklart inte... vart får du den signalen ifrån?
Inlägg #2: Postat: 2003-07-16 14:19:00
Biff
Enligt de Beauvoir är det faktiskt värre om en tjej hoppar på en annan tjej.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-16 16:08:00
Katta
Var det självklart eller inte? Du har tidigare skrivit att kvinnor borde hålla med kvinnor och inte trycka ner varandra... Att det är konstigt att feminister kritiserar kvinnor.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-16 16:09:00
Katta
Biff: Jag är medveten om att hon skriver det i "det andra könet"... frågan är hur du tolkar det hon skriver?
Inlägg #5: Postat: 2003-07-16 16:21:00
Michael Lundahl
Nej, det är inte värre för att en kvinna attackerar en kvinna. Däremot anser jag det är värre när någon som utgivit sig för att vara en representant för en rörelse som skall stödja kvinnor och motverka ett som de påstår ett systematiskt förtryck av kvinnor grovt attackerar en kvinna på ett sätt som i mångt och mycket är en kopia av det som denna person sagt sig kämpa emot. Det handlar det inte bara om personangrepp utan ett svek av löften och förtroende.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-16 17:20:00
Katta
Men Skugge menar att Rosing är en av dem som indirekt förtrycker kvinnor. Ska hon då låta bli henne bara för att hon är kvinna? JAg anser att det enbart handlar om personangrepp... Skugge har inte lovat Rosing någonting...
Inlägg #7: Postat: 2003-07-16 23:48:00
Michael Lundahl
Ja hon kanske anser detta... men varför upprepar då Skugge *exakt* det beteende som feminismen säger sig bekämpa? Som sagt, jag tycker Skugges beteende är som AFAs... de använder direkt facistiska metoder och tror att de har rätt att göra det bara för de kallar sig antifacister. Skugge kallar sig feminist... men använder patriarkala och kvinnoförtryckande metoder och uppmuntrar andra at göra detsamma. Det är ett svek inte bara mot Rosing utan mot alla kvinnor.
Inlägg #8: Postat: 2003-07-17 01:05:00
Katta
Vilket beteende menar du att feminister bekämpar? Patriarkala och kvinnoförtryckande, nej jag anser inte det... Hon mosar till en person som hon anser är ett hot mot hennes mål, Personangrep - Ja, men hon utför inte attacken mot Linda som representant för alla kvinnor - alltså inte kvinnoförtryck.
Inlägg #9: Postat: 2003-07-17 08:15:00
Michael Lundahl
Svar 8: Budskapet Skugge förmedlar är ju detta: "Om en tjej/kvinna ser ut/gör på ett visst sätt, då är det ok att förnedkra och kränka henne". DET budskapet är kvinnoförtryck.
Inlägg #10: Postat: 2003-07-17 13:00:00
Katta
Nej, jag tycker inte att det är det hon gör.
Inlägg #11: Postat: 2003-08-28 22:47:00
Sunny
Svar 5
Att kämpa för feministisk solidaritet !
o sedan gå på vissa mäns äldsta "Härska o Söndra" utspel Skugge contra Linda är både oetiskt sviker idealen o korkat de gör som vissa män hoppats

Så Ja Michael: Du har rätt här.
Inlägg #12: Postat: 2005-05-03 03:59:00
Deus Mortem
Well, det är ju endast och allenast feministerna som ständigt lyfter fram att kvinnorna minsann ska hålla ihop, och det är denna inkonsekvens Michael angriper.
Laddar...