Inlägg #21: Postat: 2003-07-22 16:20:00
|
Biff |
Ja, om man ska få något seriöst gjort måste det till studier och forskning. Man kan inte bara utgå från sig själv liksom... funkar helt enkelt inte! Viggan utgick också från sig själv, och visst, hennes tankar stämde kanske överens med andras och det blev ett frö till feminismen, men det var fiktion och fantasi hon skrev likförbaskat. Katta, du som utger dig för att vara akademiker borde väl veta sådant! Eller menar du att om man tror att Gud finns, så gör han det?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-07-22 17:20:00
|
Katta |
Svar 21: Det är en helt annan sak, men att de som är förtryckta inte skulle förstå det utan studier det är för mig inte sant, för det känns. Att förändra sin situation däremot kräver studier.
Självklart behöver vi studier och som du skrev så borde du förstå att jag tycker det.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-07-23 00:57:00
|
Magnus Löwendahl |
Jaha. Så många väl pålästa kombatanter. Men ingen som kan kosta på sig att skriva några artiklar av typen "Feminismens historia del 1", Feminismens historia del 2" samt Feministiska riktningar och definitioner i dag. Beklagligt.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-07-24 23:06:00
|
Katta |
Visst är det beklagligt...
|
|
Inlägg #25: Postat: 2003-07-29 21:55:00
|
Agnes |
Johannes. Jag försvarar min lillasyster som fyller 10 på exakt samma sätt som du. Och på samma sätt som mina bröder försvarat mig... Blod är tjockare än vatten och NEJ, en 10-åring försvarar sig inte så lätt mot påhopp från två-tre år äldre killar. Jag tar dock mer än gärna hand om den. Prata om saken? VA!?? De är ju dumma mot personen jag älskar mest i hela världen!
|
|