Inlägg #1: Postat: 2003-07-16 12:48:00
|
Katarina |
..så är det kanske mest effektivt att säga att det *också* finns en massa mäniskor *inte* tycker att det är snyggt och coolt osv. Det är en skillnad på att hoppa på någon som bara går runt med en fixad kropp, men BB-Linda hoppas ju på för att hon kört en ovanligt aggressiv "marknadsföring" av operationer o utseende som en väg till lycka, framgång o självförtroende.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-16 13:00:00
|
Michael Lundahl |
Katarina: Linda Rosing har sagt att de operationerna har varit bra för HENNE SJÄLV. Du får det att låta som att hon gått ut och aktivt gjort reklam för skönhetsoperationer. Denna "marknadsföring" du pratar om består i kan ju då dessutom sättas i förhållande till den anti-marknadsföring som sker. Den är ju enorm. Men när *en* kvinna berättar om vad hon själv har gjort... då är det helt plötsligt katastrof?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-16 13:02:00
|
Michael Lundahl |
Det finns ju ingen som missar en chans om att tala om hur djävla sjuka och hemska och jobbiga skönhetsoeperationer är... och utmålar dem som största hotet mot tjejer sedan pesten härjade. Men då *en* tjej säger "Funkade faktiskt bra för mig"... då blir det rabalder. Vad är det frågan om? Rädd för att myten om den alltid farliga skönhetsoperationen skall spräckas? Intrång i debatt-reviret?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-16 13:14:00
|
Katarina |
Jag har inte sett någon enorm anti-marknadsföring.Jag tycker marknadsföringen för att satsa en massa tid och pengar på sitt useende däremot är rättså massiv.
Att försvara skönhetsoperationer känns ungefär lika befogat som att försvara McDonalds mot veganerna, eller nåt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-16 13:25:00
|
Michael Lundahl |
Svar 4: "Jag har inte sett någon enorm anti-marknadsföring." Oh PLEASE!!! Det där var det fånigaste jag någonsin hört! Menar du att du aldrig hört någon uttala sig illa om skönhetsoperationer? Det har du... du har hört MASSOR om hur dåliga skönhetsoperationer är... hur skadligt det är. Tror du att du har postat den här tråden om du inte hade utsatts för den här anti-propagandan? Ingen väg Josef...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-16 14:36:00
|
Biff |
Vad är det för fel på skönhetsoperationer? Om tjejerna mår bättre när de har opererats finns det väl ingenting att klaga på? Om tjejerna står ut med skavsår mellan skinkorna för att få känna sig sexiga med stringtrosor finns det väl inget problem! Inte ens en feminist har rätt att moralisera. Dessutom underligt att det över huvud taget sker med tanke på feminismens urssprung!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-16 15:23:00
|
Katta |
HAr du läst något om feminismens ursprung som du jättegärna vill berätta Biff? Berätta istället för att krypa i hörnen... ;
|
|