Legalisera heroin

Inlägg #1: Postat: 2003-07-16 16:35:00
jan s
att det läcker ut är den största haken så att herionen säljs vidare. kan förebyggas genom att man måste ta det på plats som metadon. andra hakar är väl att vissa inte kommer gå över till metadon el vilja sluta utan gå på heroin resten av livet. Men det bör vara deras val snarare än att slänga ut dem på gatan el i fängelse anser jag- Frågan är bara vad vi ska göra med dem om de är totalt under isen.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-16 16:35:00
jan s
I Schweiz lade hälften av/började på metadon och en stor vinst var den stora nedgången i kriminalitet, ca 60 . affärerna jublade och polisen med
Inlägg #3: Postat: 2003-07-16 16:58:00
Magnus Löwendahl
O.K. Jag tackar för kommentaren. läser och begrundar... Hakarna verkar inte farligt stora. Någon som invänder?
Inlägg #4: Postat: 2003-07-19 10:49:00
Katarina
Det är nog svårt att kombinera heroin med att tex jobba eller leva med andra människor oavsett hur man får tag på det.Det ger ett rus,ökad tolerans och extrema abstinensbesvär.Beroendet i sig påverkar personens hela liv.Jag tex skulle inte vilja jobba med en aktiv heroinist som är helt borta omväxlande med abstinent,men en som tar metadon är en helt annan sak
Inlägg #5: Postat: 2003-07-19 10:51:00
Katarina
"Haken" är nog också att det finns bättre metoder och att det börjar utvecklas ny kunskap och nya medel, som subutex,har gett mkt goda resultat och kan ge människor chans till ett normalt liv istället för att gå omkring konstant påverkade.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-22 01:36:00
JSK
Katarina: Liknande försök i Nederländerna har varit så framgångrika att man nu vill permanenta verksamheten där. En av fördelarna är just att missbrukarna får så mycket bättre hälsa att de kan sköta ett jobb. Ett måttligt heroinrus är inget hinder. Det är ju inte brännvin det handlar om.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-22 01:38:00
JSK
Katarina: Att subutex är bra för vissa betyder inte att legalförskrivning av heroin måste förkastas. Alla missbrukare är olika och befinner sig i olika skeden av sitt missbruk.
Inlägg #8: Postat: 2003-07-22 01:41:00
JSK
Den enda haken är den politiska. Det anses omoraliskt och därför accepteras hellre dagens höga dödlighet, nyrekrytering, kriminalitet och kostnader.
Laddar...