Förklaringen

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-07-15 13:39:00
Michael Lundahl
Visa tankekedjan... visa rent fysiskt hur Marlenes handling att raka sig förvandlas till ett tvång i en tonårings huvud. Jag påstår att den tankekedjan finns inte där. Länkarna är trasiga. Den första länken som är trasig är det faktum att en tonåring har ingen som helst möjlighet att ens VETA att Marlene har rakat sig. Om du går på stan, kan du då på något mysko sätt VETA vilka kvinnor som rakat skrevet? Om du inte kan det, hur kan tonåringarna veta att Marlene rakat sig?
Inlägg #2: Postat: 2003-07-15 13:42:00
Michael Lundahl
Nästa länk i kedjan är att översätta vetskapen om att Marlene rakat sig till uppfattningen av detta som alla måste göra. Även den är svag. Bara för att kompisen spelar hockey så är det inget som säger att man måste göra det själv. Och sista länken är uppfattandet av själva måstet översatt till ett mentalt tvång som tvingar människan att utföra det. Alla dessa tre länkar är svaga eller icke existerande.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-15 13:47:00
Michael Lundahl
Och för övrigt ogillar jag verkligen din totalt omyndighetsförklaring av unga människor. Från och med 15 års ålder är man straffmyndig. Det betyder att man har ansvar för sina egna handlingar. Det du antyder är att tonåringar är såpass lättpåverkbara att deras handlingar inte är deras eget ansvar. Men den förlegade synen har vi som tur är inte i dagens samhälle.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-15 13:55:00
Tankesmedjan
1. Marlene hoar högt: Jag är helt renrakad mellan benen och stolt över mitt val! Behövs liksom ingen röntgensyn då. 2. Släng på vilken p-rulle som helst, öppna vilken utvikningstidning som helst och säg mig hur många orkade kontra rakade kvinnokön du möter. 3. Ungar gör som vuxna gör, svårare än så är det inte. Kontentan är simpelt enkel; Som tjej/kvinna ska du vara smal, rakad, silikonoperarad om du nu inte lyckats bli född med F-kupa och svullna läppar.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-15 14:03:00
lunarmamman
en av dom vanligast frågorna på lunarstorm lyder "är du rakad". ställd av killar som knappt fått hår på pungen till tjejer som knappt fått hår på muttan.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-15 14:07:00
voff
ML ÄR definitvt en pittbull.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-15 15:03:00
Michael Lundahl
1 Och innan hon nämnde det på Sourze... hur många tonåringar visste då? Svar: 0 2 Hur många tonåringar kollar på porr? Och är Marlene med i dessa det var HENNES rakning jag frågade om 3 Återigen: hur skall ungar kunna härma Marlenes rakning när de inte ens vet att hon gör det? Kontentan må vara simpel för dig... men världen är inte så enkel.
Inlägg #8: Postat: 2003-07-15 15:04:00
Michael Lundahl
Svar 5: Och vad har dte med Marlene att göra? Svar 6: Och jag bryr mig exakt HUR mycket om den kommentaren?
Inlägg #9: Postat: 2003-07-15 17:01:00
Trötter
Gäsp. Vem behöver nattlektyr när dessa kommentarer rullar vidare. Natti, mina vänner.
Inlägg #10: Postat: 2003-07-15 17:48:00
Marlene Karnerfors
svar 4:
denna flickan är ca 166 cm lång/kort väger ca 75kilo viktväktarna hävdar på övervikt och jag trivs bystmått en liten 80B på gränsen till A jag är knappast vad man kallar ett skönhetsidial... men jag trivs med mig själv och min kropp, vad jag ville ha fram med kommentarerna i min artikel var att man behöver inte vara som alla andra man kan få lov att vara sig själv utan att man skall riskera att bli påhoppad
Inlägg #11: Postat: 2003-07-15 17:48:00
forts.
hadde jag velat ha idel bravorop så hadde jag dragit igång denna diskutionen någon helt annanstans..... men jag VILL ha kommentarer av ALLA slag så länge det inte är direkta personangrepp... jag gillar INTE att bli anklagad för att vara varesig dum eller prostituerad då jag inte är något av det
Inlägg #12: Postat: 2003-07-16 17:59:00
Katta
Men idealet är ju att vara rakad... det är det som blir så absurt att du vill visa att du själv väljer och att du gör som du vill helt ok och så väljer du det som "är menat" att du ska välja. Hur förväntar du dig då att de som läser din artikel ska förstå? Det hade väl kanske nått fram bättre om du verkligen visar på något som är jättetydligt att det är ditt val. Diskussionen är iofs inget nytt har på Sourze, den kommer upp varannan månad eller så.
Inlägg #13: Postat: 2003-07-16 19:51:00
Marlene Karnerfors
Det var ju bara EN av sakerna jag skrev... att ingen reagerade på att jag tänder på att bli piskad, att jag tänder på att vara undergiven eller att jag trivs med att gå he´lt utan underkläder??? det tycker jag är roande... nä stormen kom över att jag rakar mig och att jag använder string
Inlägg #14: Postat: 2003-07-16 23:14:00
Katta
Jag förstår inte vad som är relevant bland det att du tänder på piskning, är undergiven och går naken? Nudister överallt gillar att gå nakna och att vara undergiven och bli piskad är väl inget speciellt mot strömmen heller, snarare trendigt.
Inlägg #15: Postat: 2003-07-16 23:21:00
Katta
Om du skrivit att du som kvinna väljer att inte raka benen och att använda varma trosor modell maxi för att du tycker det är praktiskt. Om du sedan sagt att du väljer bort att skaffa barn för att du vill resa resten av ditt liv eller att du kandiderar för att bli president inom EU. Om du sagt att du gillar att köra formel1. Eller att du tänder på att gå runt på stan med orakade ben och endast ett fiskenät runt midjan och att du faktiskt står för allt detta och utövar det så mycket du kan.
Inlägg #16: Postat: 2003-07-16 23:22:00
Katta
Då hade jag varit imponerad, är jag imponerad när du gör det som faktiskt inte kräver någonting särskilt string, piskning mm NEJ...
Inlägg #17: Postat: 2003-07-16 23:23:00
Katta
Men visst respekterar jag ditt val... men jag behöver inte gilla din artikel för det ; Eller hur...?
Inlägg #18: Postat: 2003-07-16 23:53:00
Marlene Karnerfors
Hadé jag velat ha klapp på ryggen och hurrarop här så hadde jag skrivit just DET!!!
Inlägg #19: Postat: 2003-07-17 00:57:00
Katta
Men det vore kanske något att hurra över eftesom du då hade visat att du gick din egen väg. Det är lätt att säga att man går sin egen väg när man gör det som är mest trendigt i samhället, då kan man lika bra låta bli att skriva artikeln.
Inlägg #20: Postat: 2003-07-17 12:43:00
Marlene Karnerfors
För det första finns det inget i världen som kan få mig att sluta vädra mina åsikter. och för det andra så beror det helt på var och i vilken grupering man vädrar dom.... vill du tro att jag är mainstream såååå ok... inget jag varesig kan eller orkar bry mig om
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...