Inlägg #1: Postat: 2003-07-15 13:08:00
|
Michael Lundahl |
De gjorde det ju av exakt samma anledning. Tror du de had ehoppat på Emma Andersson om det inte var för att hon skönhetsopererat sig? De utnyttjad emyten att tjejer som bryr sig om sitt yttre är korkade.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-15 13:11:00
|
Michael Lundahl |
Ursäkta Röran-gänget var infantila, humorbefriade mobbare utan talang. Grejen de gjorde mot Emma Andersson var svinig. Och mycket riktigt fälldes de också för det i Granskningsnmnden för att ha gjort intrång i hennes privatliv. Länk: grn.se "Idioter" är det enda som passar att beskriva dem med.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-15 13:16:00
|
Michael Lundahl |
Och jag tycker att de som skrattade åt detta tilltag och tyckte det var rätt åt Emma Andersson är empatiskadade offer som uppmuntrar till mobbing. Jag ser dem som människor som skulle stå vid en skolgård och garva åt ungar som blir retade. Och vad jag tycker som sådant beteende, det tror jag inte att du har svårt att räkna ut.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-15 15:44:00
|
Kingen |
Tsssss! Blåsningen av Robinson-Emma var korrekt. Jag ser den som kritik både mot dem som slår sig fram med silikonet som enda talag och mot dem som lyfter fram sådana männiksor som förebilder och makthavare.
Ingen har f ö gråtit över Robinson-Robban när han betett sig som en idiot och hängs ut i tidningarna, sånt skall ju en karl tåla...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-15 15:49:00
|
Michael Lundahl |
Kingen: Vem har lyft fram Emma Andersson som "förebild och makthavare"!? Sitter du och uppfinner anledningar för att få mobba en människa eller vad är det frågan om? Återigen tecknet på att mobbing och förtryck är helt ok... bara en person ser ut på ett visst sätt. Same shit, new package. Människor är ibland fullständigt vidriga.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-15 18:22:00
|
sandra |
"De utnyttjade myten att tjejer som bryr sig om sitt yttre är korkade."
I fallet med Robinson-Emma fungerade det ju tyvärr utmärkt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-15 23:06:00
|
Michael Lundahl |
sandra: Vad får dig att tro att de inte hade kunnat göra något liknande med dig och sedan fått det att se ut som att du är total-blåst? Det finns ingen som är immun mot sådana påhitt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-15 23:07:00
|
MP |
Micke, allvarligt talat: skulle DU sätta på dig en tröja med texten "Treblinka - Class of 45?"
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-15 23:12:00
|
Michael Lundahl |
MP: Jag hade mycket väl kunnat gå på en sådan bluff därför att innan hela den här cirkusen var jag glömt bort att Treblinka var ett av lägren. Auschwitz och Dachau är ju givna... men resten hade jag glömt bort. Och DET handlar inte om att man är KORKAD eller inte kan inte tro att ni sitter och försvarar er rätt att få kalla en människa för korkad bara för att hon har opererat tuttarna... så djävla lågt... utan om allmänbildning och minne.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-15 23:19:00
|
MP |
Emma hann ju erkänna att hon gillade DJ Goebbels också - en artist som inte finns. En av flera lögner. Att blanda ihop intelligens och allmänbildning är förstås dumt och det finns inte några bevis för att Emma A är puckad - däremot för att hon har ruggigt dålig koll. Treblinka, Goebbels och swastikan på en gång - det skulle du inte missa Micke.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-15 23:20:00
|
MP |
Sen är det en annan sak att Röran-killarna är kvalificerade mobbare som borde bajsas i munnen. Det är ju just mobbningsmomentet som är det roliga, vilket gör det hela än mer tragiskt. Att de valde Emma A beror nog på att de ansåg det vara öppet mål. Tuttar eller inte - man pratar en del i Robinson också, och sådant tal kan ge intryck av gedigen puckighet. Eller nåt.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-15 23:42:00
|
Michael Lundahl |
Svar 10: Kanske det... men jag skulel säkerligen kunna missa liknande practical jokes på grund av luckor i min egen allmänbildning. Hade någon till exempel dragit en vals baserad på dokusåpor hade jag åkt dit som det vissalde om det... likadant med det mesta som visas på TV just nu eftersom jag inte tittar på något av det. Det har inte att göra med att jag är puckad.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-07-16 05:20:00
|
Medic |
En fråga Michael
"De utnyttjade myten att tjejer som bryr sig om sitt yttre är korkade. "
Den myten känner jag då inte till.
Är den lokal där du bor?
Förövrigt är dina artiklar grymt intressanta, Keep up the good work!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-16 13:29:00
|
Marlene Karnerfors |
Medic: den myten lever i aldra högsta grad här på sourze
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-07-16 14:37:00
|
Michael Lundahl |
Medic: Den här i högsta grad internationell. Du märker den tydligt i vilken attityd människor har mot snygga tjejer. All - från värsta mansslusk till mest inbitna feminist - uppvisar tecken på det i det att snygga tjejer förnekas människvärde och respekt. En "snygg brud" gör folk lite som de vill med utan att respektera att även hon har integritet.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-07-16 18:00:00
|
Erik Lindgren |
Det finns i och för sig en avsevärd skillnad i blåsningen av Robinson-Emma och att såga någon för att hon/han/den/det har stora rattar. Den okunskap hon uppvisar är slående. Att sätta på sig en tröja med texten "treblinka - class of 45" och tro att detta är något helt oskyldigt är urdumt, det säger sig självt.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-07-16 18:01:00
|
Erik Lindgren |
Vet man inte vad Treblinka är, eller vad orden "class of 45" syftar på, så borde man ju inte ta på sig tröjan. Jag ser fortfarande inget fel i att de blåser henne, eftersom allting sker efter hennes medgivande.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-07-16 18:07:00
|
Erik Lindgren |
Jag är inte ett empatiskadat offer, men saken är att ger man sig in i leken, så får man leken tåla. Dom tvingade inte henne att medverka. Hon litade på dem blint och svalde alltihopa med huller och hår, så vem är det jag skall tycka synd om, den mediakåta flickan som inte tänkte sig för, som var alltför bred i käften och mer eller mindre tycks sakna all förmåga till vettigt tänkande?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-07-17 00:03:00
|
Michael Lundahl |
Svar 16-18: Nej... det säger inte alls sig självt. Det är en mobbares ursäkt att säga något så dumt. Att du inte ser felet de har gjort - speciellt med tanke på hur ledsen Emma Andrersson blev - det tycker jag är empatilöst. Att du späder på det hela med att säga "Är man lättlurad får man skylla sig själv" är bara kallt och hänsynslöst. Inte undra på att det finns mobbing när det finns människor som du. Fullständig mobbarmentalitet. Jag känner igen den så väl, för jag har själv drabbats av sådan.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-07-20 17:05:00
|
Erik Lindgren |
Så du menar alltså att om jag ställer frågan "Svavelsticka eller svastika?" till dig, och du svarar "svastika" av helt egen vilja, utan ledande moment, då är det mitt fel och jag skall bli betalningsskyldig till dig? Mycket intressant, då kanske vi skall förbjuda frågan över huvud taget här i världen? Robinson-Emma skall ha pengar för att hon inte kan ta ansvar för sin egna handlingar, medan hela 3de världen svälter, jo jo....moralkärringstämpel
|
|