|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-15 08:06:00
|
|
Michael Lundahl |
Hur kommer det sig att andra människor anser sig ha rätt att lägga sig i hur andra människor uppfostrar sina ungar? Har du någonsin drabbats av det Pimme så du vet hur det är att andra sätter sig till doms över hur du sköter dina barn?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-15 21:09:00
|
|
Pimme |
Man behöver inte precis ha ngn psykologutbildning för att fatta att det är skadligt för ett litet barn att mamma försvinner i flera mån. Vidare måste man förstå att det är jobbigt för ett barn som går i skolan att mamman har setts aspackad i TV kvällen innan. Detta är faktiskt uppenbart fel, hur hon fostrar sina barn f övr är hennes sak såvida hon inte t ex agar dom för det är faktiskt förbjudet i lag, där lägger sig samhället i.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-15 21:28:00
|
|
Pimme |
Speciellt tror jag det var svårt för det äldsta barnet om hon såg sin mamma påtagligt berusad, jag vet själv hur jag skämdes som barn när min pappa visade sig berusad offentligt i samhället vi bodde. Det är inte Linda S som dragit Linda R i skiten, det har hon själv gjort.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-15 23:29:00
|
|
Michael Lundahl |
Pimme: Skitsnack... absolut skitsnack. En människa drar aldrig sig själv i skiten utan det är omgivningen som gör det. Om ungar mobbar Rosings barn för det mamma gjort i TV, då är det UNGARNA det är fel på, inte Rosing. Skam är inte något som bara finns där utan det är MÄNNISKOPRNA som skapar den genom att inte visa respekt för andra människor. Och denna orespekt UPPMUNTRAR Skugge. Skugge hjälper till och tycker det är bra att människor dras ned i skiten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-15 23:30:00
|
|
Michael Lundahl |
Det finns INGEN som drar på sig själv skam så länge inget brottsligt har gjorts. Det är sådant skitsnack att säga att Rosing får skylla sig själv eller at det är hennes barn mobbas. Det är som att säga till en tjej att det var hennes eget fel att hon våldtogs...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-29 22:33:00
|
|
Jo. |
Jo, det är BB-Lindas fel om hennes barn retas för att hon är aspackad och har sex i TV. Hört talas om att växa upp och ta ansvar?
Jag bryr mig inte om hennes utseende. Men om barnen retas p g a hennes "pinsamma" beteende borde hon väl ta sig samman och vara en god förebild när hela Sverige sitetr och ser samma saker som hennes ungar gör...? Eller vad tycker du Michael?
|
| |