Linda, inbjud inte till Catfight då

Inlägg #1: Postat: 2003-07-14 15:17:00
Michael Lundahl
Bra skrivet. Även jag är trött på "feminister" som Linda Skugge... som säger sig kämpa för alla kvinnor... men som inte tvekar en sekund att offra dem för Sakens skull. Det är då en djäkla tur att inte alla feminister är som Skugge... men en förbannad otur att Linda S har gräddfil i kvällpressen. När "Ung och Arg" övergår i "Etablerad och Hatisk"... de glömmer bort vad målet egentligen är... då blir det så fel... och människor, kvinnor, får lida för det.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-14 15:35:00
Mia
Gud vad bra att du skrev att du har taxöron så inte jag skulle fått för mig att du var en sån där bimbofjolla som bara ville försvara dig ;
Inlägg #3: Postat: 2003-07-14 15:39:00
A
Kan du vara vänlig och länka till krönikan då jag inte kan hitta Charlotte Nilsson namn öht.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-14 18:35:00
Biff
Bra artikel. Skugge skriver att Rosing framstår som ett skämt på "volvogolvet". Själv framstår dock Skugge som ett skämt i jämställdhetsdebatten. Så båda är väl på samma nivå antar jag.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-14 18:50:00
Man
1. Varför debatterar man överhuvudtaget texter av Linda Skugge? De enda som tar den människan på allvar är väl möjligen enstaka förvirrade tonårsflickor som tror sig vara radikala feminister.

2. Anja, har du möjlighet att lägga upp en bild på dina öron så att man kan få se? Jag är mycket nyfiken på hur de egentligen ser ut.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-15 00:09:00
Pimme
Det var inte Linda S som istället för att se BB-Linda kopulera i TV nattade sitt barn utan det var en man i alla fall ett mansnamn som mejlat in till Linda S och berättat detta.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-15 00:26:00
Mika
Fråga till Mikael Lundahl. Jag har en bekant, hon är 19 år gammal. I många år kämpade hon med ätstörningar, till slut började hon må bättre. Hon är med barn nu, hon har sett varenda avsnitt av BB. Nu har hon bestämt att hon ska ha silikonbröst för amningen kommer ju att förstöra tuttarna. Vad drar du för slutsatser?
Inlägg #8: Postat: 2003-07-15 10:30:00
Joakim
Till Michael: Michael: Skugges angrepp på BB-L var grovt. Men samtidigt tycker jag, att går man ut som kändis i pressen för att få positiv publicitet så får man oxå räkna med att få en del negativ. BB-L har valt att visa upp sin läppförstoring i tidningen och hon har pratat om sina bröst. Brer man ut sig på det sättet tycker inte jag att det är orimligt att någon i slutändan reagerar starkt negativt på det.
Inlägg #9: Postat: 2003-07-21 17:00:00
Yanni
Om man inte gjort sig känd för någonting annat än dokusåpa och kroppsoperationer sex i TV, ja då har man liksom ingenting att falla tillbaka på. Det finns bara det att skriva om. Hon ÄR sitt utseende. DET är ingen bra förebild. Hon har en dotter vill jag minnas... Kajsa i BB som hade en hel del vettigt att säga har inte fått en rad i media sen BB tog slut. Undrar vad det kan bero på.
Inlägg #10: Postat: 2003-12-27 12:24:00
josefine
Grymt bra tyckt och skrivet! Det är så skönt att veta att det i allafall finns några som förstår...Tack!
Laddar...