|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-11 16:52:00
|
|
AC Collin |
Hahaha, och jag skickade in en del 6 imorse...nu blir det stökigt för redaktionen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-11 16:57:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Heja AC och Sten! I fortsättningen kan väl den som skickar in meddela det i kommentaren som Sten gjort. Så blir det inte krockar. Fast nu kan man ju också fortsätta i i två parallella berättaruniversum, om red. tar in båda del 6 vill säga! Fast de tog bara in Fredriks del 6 tror jag. Eller?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-11 17:03:00
|
|
AC Collin |
Föreslog två parallella trådar när jag upptäckte Fredriks spännande text, det finns en hel del gemensamma nämnare faktiskt;- Precis som om Keifer Sutherland skulle komma springande genom historierna...vi får väl se vad redaktionen hittar på...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-11 17:35:00
|
|
sten |
Det verkar lågbemannat på redaktionen. Inga artiklar före halv 3 och en text jag skickade i går em var inte med..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-11 18:39:00
|
|
Fredrik R |
Javisst kan man ha varierade fortsättningar på samma del,
Det är bara att skriva så här:
om jag skriver sexan, och ac också,
och om man vill! så är del sex orginalet alltid A. Det vill säga, den som hinner först ut på sourze med sexan är alltså DEL 6 a
men nu har ac skickat in sexan, men hon är efter mig, då blir hon med automatik Del 6 b,
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-11 18:41:00
|
|
Fredrik R |
Hur vi än skriver, och när det än kommer in på sourze, så vet vi själv aldrig om vi är a eller b. Därför är det sourzes absoluta uppgift och ansvar, att vara uppmärksam på vilka delar som ligger ute, inne på redden och på väg ut, så att säga.
Då får sourze peta dit splittdelarna,
b , c , d - etc
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-11 18:43:00
|
|
Fredrik R |
I detta fallet skulle ac vara del 6 B,
Sten med automatik del 7 a
Någon annan känner för att spinna vidare på A C spännande historia, ja- då blir det Del 7 B för just den fortsättningen,
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-11 20:13:00
|
|
AC Collin |
Lysande Fredrik. Glasklart! :-
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-11 23:41:00
|
|
Maria F |
Har ni lämnat det ´sistnämnda förslaget till redaktionen?Bra tänkt Fredrik.
Detta är otroligt häftigt, att berättelsen kunde växa och bli så spännande.
Studsar upp och ner på parkettgolvet av iver tills grannarna stampar tillbaks, surt. De vill ju sova.
|
| |