|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-11 15:33:00
|
|
Magdalena |
Tänkte precis samma sak. Du hann före med kommentaren. Har svårt att tro att jag är en enda som inte kan ta det på allvar när artikeln inleds med pajkastning. Det hade inte varit ett dugg svårt att framföra detta utan förolämpningar
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-11 15:58:00
|
|
Mike |
Om ett resonemang är korkat måste man få säga det. Det är inte samma sak som att säga att skribenten är korkad. Det är mao inte ett inte ett personangrepp.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-11 16:00:00
|
|
Johannes |
Du tror inte det räcker med "Jag tycker din artikel var dålig."?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-11 16:08:00
|
|
ahnberg |
Lundahls lätt maskulina "jag skall sätta mig på dig" stil går ju förfan bara hem på åkern. Tar man sig illa vid åt sådana bagateller så bör det väl rimligtvis vara daxs att damma av kontorsjackan och sticka ut snoken nånstans utanför brevlådan så att man en gång för alla inser att det inte finns någon kärlek i denna världen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-11 16:21:00
|
|
Johannes |
Just what we needed. Ännu en person som vet allt
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-11 16:45:00
|
|
Mike |
Svar 3, det är ngt som var och en bör får avgöra själv. Alla uttrycker sig inte efter PK-mall 1A Thank God. Det slår aldrig fel att de som inte kan bemöta argument hänger upp sig på ordval och låtsas bli förolämpade.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-11 18:00:00
|
|
Johannes |
Det håller jag verkligen inte med om... men som sagt så är allting så underbart subjektivt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-11 23:23:00
|
|
Katta |
Nej om vi bemöter varandra med respekt och diskuterar med en saklig ton så kan kanske det leda fram till något vettigt, och gud förbarme det vill vi väl inte... Vi kan väl alla skriva så som ML och kasta paj kors och tvärs så leder ingenting till ingenting sen...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-11 23:25:00
|
|
Katta |
Det vore trevligare att faktiskt få bemöta argument med motargument istället för att börja med att förklara att man inte är född igår och inte heller är "helt dum i huve" utan faktiskt har andra åsikter än ML.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-11 23:33:00
|
|
Michael Lundahl |
Du tar precis all kritik mot artiklar som personangrepp. Jag sade att ARTIKELN var barslig och att ARTIKELN innehöll svammel. Detta får man tydligen inte säga enligt artikel-poliskonstapel Jakobsson. Jag skiter i vilket dock... sticker man ut hakan, då är den en måltavla och den som inte står ut med det bör inte posta på Sourze. Den som sig i leken ger...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-11 23:34:00
|
|
Michael Lundahl |
Katta: Jag riktar inga som helst förolämpningar mot Lindgren... bara mot hans artikel. Men den som vill se Fan på väggen lär göra det...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-12 08:49:00
|
|
Johannes |
Ja Michael... du bevisade just min tes genom att ännu en gång använda dig av personangrepp *kram*
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-07-14 13:14:00
|
|
Michael Lundahl |
Och du "bevisade just min tes" genom att än en gång skrika "Personangrepp" om kritik som riktades mot någon. Du frå faktiskt stå ut med personlig kritik om du tvunget skall uppräthålla den stilen för den är minst sagt tröttsam. Fråga dig själv vilket du föredrar: att jag säger direkt till dig vad jag tycker eller att jag snackar skit bakom ryggen... vilket är kutym i det här landet bara så länge man inte är dum nog att prata direkt med människor.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-23 02:07:00
|
|
Jon |
Michaels attack mot oss trevliga människor liknar de kristna homo-motståndarnas slitna argument; "det är inte PERSONEN det är fel på, det är SYNDEN". Det funkar inte alltid. Skriver man att en artikel är barnslig menar man inte att de faktiska tecken man ser på skärmen är "bokstavs-busungar" som typ mobbar lilla "b" för hans stora mage - man menar förstås att personen BAKOM texten är barnslig och svamlig.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-07-23 02:08:00
|
|
Jon |
Michael, har du tillräcklig social kompetens så vet du mycket väl att du angriper just en PERSON när du använder onödigt aggressiva ord om hans/hennes text. Lyssna på Katta, håll dig till argument och motargument.
|
| |