Slyna, slampa, feminist - Javisst!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-07-24 10:37:00
Lillan
Feminismen har igenom tiderna klart visat att man kan arbeta mot samma mål utan att nödvändigtvis ha genomgående samma åsikter, varför inte fortsätta med det? vi kan väl ändå komma överens om att det i grunden är samma mål vi strävar efter? jämnlikhet och lika förutsättningar för alla oavsett kön, klasstillhörighet och ras.
Inlägg #22: Postat: 2003-07-27 18:04:00
Kalle
Har du Marlene någonsin funderat på varför du "gillar" det du "gillar"? Du kanske tillhör en av dem som hjärntvättats mest av ideal och konstruktioner, så att du egentligen bara tror att du gillar det du påstår dig gilla. Tror inte man är så fri från påverkan som man tror.
Inlägg #23: Postat: 2003-08-06 22:29:00
Marlene Karnerfors
det är ett aktivt val jag har gjort och JA! jag är stor nog att kunna ta det valet själv. Men visst har jag funderat vissa av dom valen jag har gjort har orsakat ordentliga konflikter mellan uppfostran och känslor men jag har ändå kommit fram till att för MIG är det rätt.
Inlägg #24: Postat: 2003-10-18 14:22:00
Anonym Analytiker Sur
Kalle; Du debatterar inte ens, du talar till ett dagisbarn.
Naturligtvis har jag ingen större anledning att fundera över mina sexuella preferendeser än andra.
Vem har påverkat dig till din åsikt?
Inlägg #25: Postat: 2004-03-02 10:58:00
Malin
Det är lättare att tro att man har gjort fria val, än att analysera varför man gjort dessa val. T.ex. så är det så gott som bara kvinnor som bär högklackat vilket belastar ryggen, krymper hälsenan vid långvarigt användande, och enlig mig personligen mer opraktiskt att ta sig fram i varför är det bara kvinnor som "väljer" att gå i högklackat? Kan det vara så att man påverkas av idealen, och att det är idealen/omvärlden och förebilder som styr vilka val man gör? Det tror jag...
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...