Porr av män för kvinnor?

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-07-09 20:48:00
Katta
Och ja, jag vet att du skrev det... men lik förbannat använder du det som argument för din sak. Om du nu så ivrigt vill bevisa att män inte gör porr för män varför inte bemöda dig med att skaffa fram undersökningar som verkligen är på din sida?
Inlägg #2: Postat: 2003-07-09 21:14:00
Nartin
måste ju varit åtminstone 10 kvinnor, eftersom siffran visade 90
Inlägg #3: Postat: 2003-07-09 22:59:00
Michael Lundahl
Katta: Tagga ned åtminstone två grader. För det första har jag inte "ivrigt" försökt "bevisa min tes". För det andra ligger slagdängan att "porr är gjord av män för män" på minst lika lösa grund och det är *den* som egentligen skall bevisas till att börja med. Och det kommer man aldrig att lyckas med därför att begreppet "porr" är alledes för brett för att kunna uttala sig på det viset.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-09 23:02:00
Michael Lundahl
Och för det sista så förutsätter uttrycket att kvinnlig och manlig sexualitet är två skilda inkompatibla saker... och så är inte fallet. Inbördes skillnader mellan exempelvis olika kvinnors sexualitet är större än medelskillnaden mellan män och kvinnors dito.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-10 20:23:00
Katta
Du har sagt att du inte serverar sanningar utan sätter ut frågetecken efter dina "påståenden", var är frågetecknet i svar 4. För övrigt så är jag inte ett dugg förvånad över ditt svar... du skriver en artikel och hävdar att det är motsatsen som behöver bevisas inte det du skriver, fullt logiskt för dig men inte för andra...
Inlägg #6: Postat: 2003-07-11 13:48:00
Michael Lundahl
Min artikel var riktad mot ett redan ofta yttrat påstående för att visa att det inte är så grundmurat som en del tycks tro.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-11 13:48:00
Michael Lundahl
Om du är missnöjd med mitt påstående i Svar 4 om att kvinnlig och manlig sexualitet INTE är väsenskilda saker då kan du gärna få visa belägg för att så är fallet. Tills dess förutsätter jag - enligt jämlikhetens principer - att det INTE finns en stor avgörande skillnad mellan dem. Men om du vill leka särartsfeminist och visa på skillnader mellan den kvinnliga och den manliga sexualiteten, be my guest.
Inlägg #8: Postat: 2003-07-11 23:08:00
Katta
Jag vill inte leka alls gubbe lilla, i alla fall inte med dig. Jag tycker du har ett odrägligt sätt att debattera och du lockar inte direkt fram mina bästa sidor. Det är sällan man träffar så respektlösa skribenter som du. Du VILL verkligen inte lyssna.
Inlägg #9: Postat: 2003-07-12 12:45:00
Yanni
Han KAN inte Katta. Det är som att försöka prata med en vägg. Alla åsikter klara, inga argument i världen påverkar i någon riktning. Allt som säger emot vad han tror på ignorerar han fullständigt. Men se här! Kvinnor kollar på porr, ingen blev nog gladare än Lundahl åt SvD den dagen...
Inlägg #10: Postat: 2003-07-12 19:47:00
Katta
Ja, så är det nog.
Inlägg #11: Postat: 2003-07-13 04:43:00
Fredrik
Katta: Vad är poängen med att påvisa att undersökningen är fejk? Jag är övertygad om att män tittar mer på porr än kvinnor. Jag är också övertygad om att porren framförallt produceras för manliga konsumenter männen i filmerna är överlag inte i närheten lika snygga som kvinnorna, kameran dröjer sig alltid kvar mer vid kvinnorna än männen, osv. Men jag är också övertygad om att mer och mer kvinnor tittar och tänder på porr. Jag känner ett antal själv.
Inlägg #12: Postat: 2003-07-13 04:45:00
Fredrik
Så. Även om nu just denna undersökning kanske inte var den mest heltäckande så måste jag ändå fråga dig. Tror du att det nästan uteslutande är män som tittar på porr? Och i så fall, så som Lundberg antydde, tror du att sexualiteten mellan kvinnor och män är väsenskild? Om du svarar nej på båda dessa frågor, vad är då poängen med att kritisera Lundbergs artikell?
Inlägg #13: Postat: 2003-07-13 04:50:00
Fredrik
Yanni: Nu har jag inte hängt med här särskilt länge. Och jag är verkligen inte överrens med Herr Lundberg om allting jag är t.ex. feminist, något han antytt skulle vara ett särdeles dumt släkte. Men jag måste säga att jag inte riktigt förstår. För särskilt många argument MOT hans påståenden har jag än så länge inte sett. För det mesta handlar det faktiskt om personangrepp.
Inlägg #14: Postat: 2003-07-13 04:53:00
Fredrik
Och även om han är allt annat än gullig i sina svar så verkar han faktiskt stå för större delen av argumenterandet. Han varvar åtminstone sina förolämpningar med resonemang. Och om han nu är så rabiat att ni sedan länge tröttnat på att försöka resonera med honom, varför bryr ni er i sådana fall överhuvudtaget om att kommentera hans inlägg? Förolämpningar lär väl inte få honom att se "ljuset". Tycker personligen att dessa ständiga påhopp snarast påminner om det vi på högstadiet kallade mobbing...
Inlägg #15: Postat: 2003-07-14 13:23:00
Michael Lundahl
Yanni, Katta: "Sura sa räven...". Ni tror inte jag hört den där svadan förut av folk som är griniga över att jag inte sväljer deras färdigtuggade skit? När ni säger "Äh, du vill ju inte lyssna", du låter det i mina öron som "Äh, du vill ju inte bara släppa dina åsikter rakt upp och ned och acceptera vår världsbild" och det är det ni är griniga över för jag HAR hört era argument... och konstaterat att de väger inte tungt nog. Då tar ni nödutgången "Äh, du kan ju aldrig ändra dig". Så billigt...
Inlägg #16: Postat: 2003-07-14 13:26:00
Michael Lundahl
Yanni, Katta: Det enda jag hört från er hittils är upprepningar av samma färdikförpackade och PK-godkända åsikter som kastats runt i media i årtionden. Ni har inte mött mina argument enb enda gång. Som Fredrik säger ovan: jag kanske inte är mys-micke i kommentarerna... och nog är tonen fräsig. Men argumenten finns där... och ni möter dem inte... utan bara ger upp och tycker "Äh... du kommer aldrig att ändra dig".
Inlägg #17: Postat: 2003-07-14 13:30:00
Michael Lundahl
Men saken är den att det har jag redan gjort. Ni förstår... öven jag köpte hela det Politiskt Korrekta kittet om porr och sexindustri. Även jag upprepade de gamla slagdängorna. Sedan... när jag kom över 20 års ålder... då kickade äntligen hjärnan in och jag började tänka själv på allvar. Och då tog det inte lång tid att se att truismerna inte var vattentäta... och detta stör ALLA säljare av Den Enda Sanningen: folk som tänker själv istället för att köpa paketlösningen... så som ni har gjort.
Inlägg #18: Postat: 2003-07-14 14:37:00
Katta
Fredrik jag har inte sagt att undersökningen är fejk. Jag har sagt att man bör redovisa förutsättningarna för att kunna tolka undersökningen rätt. Vem som mobbar vem får var och ens samvete stå för. Att det enbart skulle vara ML som står för argumenterandet är inte sant.
Inlägg #19: Postat: 2003-07-14 14:39:00
Katta
Jag har tidigare tipsat ML om att det kanske skulle gynna hans sak om han inte gjorde sina motdebattörer "döva" för hans åsikter genom att gång på gång slå under bältet.
Inlägg #20: Postat: 2003-07-14 14:41:00
Katta
ML skrev "När ni säger "Äh, du vill ju inte lyssna", du låter det i mina öron som "Äh, du vill ju inte bara släppa dina åsikter rakt upp och ned och acceptera vår världsbild"" Du kanske ska ta det för vad som skrivs... Du har flera ggr svarat på mina inlägg med svar som blir som "goddag yxskaft" eftersom du inte förstått vad där står. Så sluta tolka och se vad där står.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...