Rakar hon sig? Då är hon farlig!

Inlägg #1: Postat: 2003-07-09 14:35:00
Michael Lundahl
Varför skulel vem som säger det ha någon som helst slags betydelse? Det är frågan om VAD som sägs... inte vem som säger det. Om exakt samma ord kommer från Marlene eller någon professor så är de ändå värda lika mycket.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-09 18:04:00
Yanni
Det tror inte jag. I en drömvärld, ja. Inte i verkligheten. Om du eller George Bush uttalar något skulle det alltså vara likvärdigt? Skulle inte tro det. Inte heller skulle en professor som skrivit vad Marlene skrev bli misstänkt för att inte ha andra intressen. Vilket jag på flera håll läst att Marlene blivit.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-09 20:35:00
Katta
Beror väl på vilken instititution och vilket kön professorn tillhör.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-10 09:20:00
Michael Lundahl
Katta: Varför? Om orden är exakt de samma... varför skulle personen som säger dem ha någon betydelse? En professor har inte trovärdighetsbonus om denne inte redovisar för varför han/hon påstår något. Argumentet "H-n har rätt bara för att h-n är professor" gäller inte.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-12 00:02:00
Katta
Svar 4: Har jag aldrig påstått heller, har däremot påstått att kön faktiskt har betydelse för trovärdigheten. Dessutom skrev jag att det beror på institutionen. Vissa har trovärdighet utan att redovisa fakta medans andra redovisar fakta efter fakta men inte tas på allvar alls.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-14 13:35:00
Michael Lundahl
Svar 5: Varför? Vad skiljer den typen av resonerade från till exempel en arbetsgivare som säger "Det är bättre att anställa en man på denna position för denne är mer trovärdig"? Som sagt: vill du leka särartsfeminist, då får det stå för dig. Men jag kommer inte att förlika mig med tanken på att kön påverkar trovärdigheten... därför att dels är det sexism... och dels driver det kilar mellan könen när det vi måste göra nu är att få dem att samarbetra mot ett gemensamt mål.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-15 00:25:00
Marlene Karnerfors
DÄR är jag fullt villig att hålla med Yanni om att det har betydelse om vem som säger vad.... men i den frågan vill jag ändå påstå att en kvinna skulle ha mer trovärdighet än en man..
Inlägg #8: Postat: 2003-08-28 22:37:00
Chris
Skulle könet påverka trovärdigheten? Om du är tjej o så korkad så knip.
Laddar...