|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-08 17:17:00
|
|
Alvunger |
Otroligt starkt. Fantastisk träffande. Jag kände sparken i mina pungkulor, o jag har inte ens några. Det är för jävligt. Jag har sett det här hända i mitt jobb. Sug min kuk åxå. Vem man nu säger det till.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-08 17:58:00
|
|
connyp |
Jag vill göra en not angående artikeln här; sköterskorna är helt underbara där hon ligger nu. De tar bra hand om henne. De gör ett jättejobb. Men det är ju hela skiten runt omkring som måste fungerar. Bedömningar-läkarutlåtande-planering när man ska hem-omhändertagandet i hemmet osv... Men personalen på avdelningen är super. Ville bara säga det. Tack.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-08 18:03:00
|
|
Fredrik R |
Det finns möjlighet att anmäla det till sjukvårdens ansvarsnämnd eller sjukhusledningen, gällande förfarande i den medicinska behandlingsplanen, där du påpekade följande " vad skulle hon ha gjort om hon inte hade familj?"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-08 18:30:00
|
|
Biff |
Tänk på alla som betalar skatt till sjukförsäkringen hela sitt liv och aldrig blir sjuka då! Lika äckligt det!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-08 21:35:00
|
|
? |
hur blev det "en arsle" helt plötsligt?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-08 21:50:00
|
|
Marie Hellström |
Känner med dig Connyp. Vet precis vilket helvete du går igenom och hur förbannad du är. Det är precis som om sjukvården inte är till för de sjuka, utan bara är något vissa politiker skryter med. Anmäl skiten till alla instanser du kan komma på, men räkna inte med att du blir förstådd eller får rätt. Läs mina artiklar om min bror innan du gör det, så har du lite kött på benen om hur du kommer att bli behandlad. Men protestera för guds skull, annars blir det alldrig någon ändring.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-09 12:26:00
|
|
Jan Sjunnesson |
Jag blir också upprörd men tycker att dina sexuella ordval är synd. Rövhål i balkläder, fitta i kostym mm ledar tankar till icke-heterosexeulla beteenden som inte har ngt som helst att göra med usel hemsjukvård. förstår din ilska men ditt ordval träffar även de som inte alls med saken att göra.
No hard feelings - vi har ibland lätt att använda sexualmetaforer i fel sammanhang och du är bara en av många.
/mvh
Janne S
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-09 16:36:00
|
|
Ingrid O Losell |
Connyp! Din rasande, förtvivlade maktlöshet sliter nästan hjärtat ur kroppen på mej! För första gången någonsin ger jag mitt odelade bifall till alla de "fula" orden. De är nästan för snälla t.o.m. Det du och din familj går igenom är hemsk tortyr som så många utsätts för. Tack för att du inte rädes att skrika, sparka och slå och bitas verbalt när andra har tappat både rösten och modet.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-10 12:21:00
|
|
US. |
År 1848: ”Kapitalismen … har avklätt alla de verksamheter som förut betraktades med vördnad och from skygghet deras heliga sken. Den har förvandlat läkaren, juristen, prästen, poeten och vetenskapsmannen till sina betalda lönearbetare.” Och vad är alternativet?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-11 12:02:00
|
|
Jan Schmidt |
Sällan har jag sett den politiska, ekonomiska och allmänmänskliga situationen i välfärdslandet Sverige så suveränt beskriven!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-14 17:38:00
|
|
Anna Li |
Fy fan, jag förstår verkligen att du är upprörd! Det borde aldrig kunna gå till så, inte en enda gång. Sedan verkar det vara väldigt snedfördelat. En del får fantastisk vård coh fantastikst bemötande, för andra blir det mest kattskit och det verkar variera från ställe till ställe.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-25 02:30:00
|
|
Joachim Wester |
Den som tror att din berättelse är ett engångsfall misstar sig.
En vän till mig som för 5 år sedan blivit av med en hjärntumörfick fick på en rutinkontroll reda på att hon fått cancer i ena njuren. Hon är 25 år gammal. I den åldern är cellförnyelsen mycket snabbare än hos äldre människor. För att inte cancern skall riskera att sprida sig måste den behandlas snarast. Hon fick vänta 3 månader innan hon ens fick veta när behandlingen operationen skulle genomföras.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-09-15 15:42:00
|
|
Sunny |
Så in i helvete på pricken!
Vi tog hem honom o skaffade privatläkare men herregud: de som inga anhöriga har o är gamla o hjälplösa. Bra rutit!!!
|
| |