Till A-C: mina musikaliska memoarer

Inlägg #1: Postat: 2003-07-08 17:41:00
AC Collin
Hahaha, underbart Ståhlberg! Och vet du vad jag gått och nynnat på de senaste veckorna, så att sönerna ropar "käft morsan!"?
"As I went down in the river to pray
Studying about that good old way
And who shall wear the starry crown
Good Lord, show me the way!"
Inlägg #2: Postat: 2003-07-08 17:52:00
mikael v
new wave vimlade av pubgubbar, bl a dury, lowe, edmunds och sorgligt bortglömda the records.

på tal om liv å soundtrack så står det bl a såhär i den ena av BTJ:s recensioner av Krockad: "Boken är uppbyggd som en dubbelskiva, och varje kapitel knyts till en låt. På detta vis signaleras med en gång Robbans stora musikintresse – och kanske också en hel generations sökande efter livets soundtrack. "

...jag gillar den där recensenten.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-08 19:07:00
Michael Ståhlberg
Glömde ta med Talking Heads, Lou
Reed, Bowie, Mott The Hoople,
Bob Dylan, Patti Smith, Elvis Costello,
Lloyd Cole, John Lennon, Curtis Mayfield, Stylistics, Bob Marley,
Temptations, Led Zeppelin, Deep Purple, Roxy Music,
och en rad andra som betytt och betyder mycket - trots min inre countryvåg.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-08 19:17:00
Mike
Kul att läsa om “The soundtrack of your life”. Det finns ett antal beröringspunkter med mina egna musikintryckr. Även för mig var det jazz som präglade bardomen. Farsan lyssnade på Benny Goodman, Count basie Lionel Hampton m fl och mamma gillade Louis Armstrong skarpt. Mitt eget muskaliska uppvaknande kom i samband med new wave perioden och närmare bestämt med Ian Dury’s New boots and panties album.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-09 14:21:00
AC Collin
Apropå skruvade strumpor, du borde läsa Beppes memoarer, om du inte redan gjort det:
"Han var en sinnlig,
pajaspoet,
oövervinnlig,
som garva åt sin ensamhet,
aint misbehavin,
savin all my love for you..."
Han försvann för tidigt.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-11 17:54:00
Michael Ståhlberg
Dagens skivköp skulle eg. köpa nya sandaler, men det blev öl och en cd i stället ;-:
"Darkness on the edge of town 99:-
på OBS i Handen. Tja, ångrar inte en spänn! Men, handen på hjärtat, bortsett från låten "Human touch",
har "Brusan" gjort nåt riktigt bra sen
"Tunnel of love"? El. är det "hädelse" att fråga så?
Laddar...