Slyna, slampa, feminist - Javisst!

Inlägg #1: Postat: 2003-07-08 09:41:00
Marlene Karnerfors
Vissa verkar inte ha förstått att män och kvinnor kompletterar varandra
Inlägg #2: Postat: 2003-07-08 17:51:00
A
Och du Marlene verkar inte förstå att din artikel inte har särskilt mycket med feminsim att göra. Trots att Alvunger på ett excellent sätt försökt förklara det.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-08 18:15:00
Pimme
Tack A. Ang feminin sida, vad som anses feminint alt maskulint varierar i olika kulturer, tider. På 1700--talet skulle män gråta och trippa i högklackat, det var maskulint. Säg till en maisai-kvinna att hon blir mer kvinna om hon har string, hon kommer att se frågande ut.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-08 19:04:00
Michael Lundahl
A: Och vem, bestämmer det? du och Alvunger? Pimme: Det handlar inte om att Marlene vill "bejaka sin kvinnlighet" eller något annat sådant tjafs. Det Marlene skrev är att hon vill få göra som hon själv känner för utan att ha ett koppel av människor som står och skäller på henne för att hon gör det. Hon vill ha friheten att välja utan att de som säger sig kämpa för hennes friheter står och säger "NEJ! Du får inte göra så!"
Inlägg #5: Postat: 2003-07-08 20:49:00
Marlene Karnerfors
vad jag ville säga var att det kvittar om jag rakar mig , ser påporrfilm, använder string,eller rakar mig kal över hela kroppen... JAG anser mig vara feminist för jag arbetar FÖR att kvinnor skall få det jämnställt på dom områdena DOM själva vill...
Inlägg #6: Postat: 2003-07-08 20:50:00
forts.
ALLA har inte samma preferenser om vad dom vill ha ut av livet... vill någon leva som hemmafru hela sitt liv så skall hon kunna ha möjligheten till det vill man jobba innom porrindustrin så skall man kunna få göra det och vill man stå på barrikaderna och demonstrera så skall man kunna även det .Jag säger inte att något av det på något sätt är fel.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-08 20:51:00
forts
Har man därimot hamnat någonstans utan att man vill, varesig det innebär att man känner sig tvingad att vara hemma eller att man inte kan ta sig ur porrindustrin själv så SKALL jag fanimej hjälpa så gott jag kan...
Inlägg #8: Postat: 2003-07-08 20:52:00
forst
det handlar om individer och vad som är rätt för just DEN personen... men det verkar dom flesta här inte alls förstå... ni ser allt i svart och vitt... det ena behöver nödvändigtvis inte utesluta det andra.
Jag är varesig mer eller mindre kvinna/kvinnlig för att jag rakar mig, går i kortkort eller har stilettklackar...men JAG trivs bättre i det...
Inlägg #9: Postat: 2003-07-08 20:52:00
forts
jag är stolt över att vara kvinna och jag trivs med mig själv och min kropp som förövrigt är LÅNGT ifrån perfekt jag har mängder med bristningar då jag gick upp över 30 kilo under min graviditet som jag just nu kämpar med att bli av med...på grund av hälsan. Det är INTE hälsosamt att väga över 107 kilo och vara ca 166cm lång
Inlägg #10: Postat: 2003-07-08 20:52:00
forts
jag är fortfarande vad man nog kan kalla tjock med mina 75 kilon man jag trivs med det och tycker att det passar mig bättre än dom ca 62 kilon som viktväktarna föreslår.
Jag bryr mig inte nämndvärt vad skönhetsidealen sägar jag trivs med mig själv och min kropp pricis som den är.
Inlägg #11: Postat: 2003-07-08 20:57:00
forts
Men visst vill ni se mig som en uppblåst binbo med den perfekta solbrännan som "bara" bryr sig om sitt utseende så fine.... gör det då... jag vet vem jag är och vad jag har innanför pannbenet... men som sagt enligt vissa här så kan amn inte skilja på sak och person... synd...... för er!!!!! jag tycker seriöst synd om människor som är så trångsynta det är ni som förlorar på det i längden
MvH
Marlene
Inlägg #12: Postat: 2003-07-09 00:19:00
Pimme
Jag har aldrig påstått att du är en urblåst bimbo än mindre binbo, jag skrev bara att vad som anses manligt och kvinnligt varierar i olika kulturer. Jaghar inte en tanke på att hindra dig i hur du vill se ut men kom inte att klaga på att du och de dina är förföljda för det är ni inte. Media av skilda slag älskar er.
Inlägg #13: Postat: 2003-07-09 00:43:00
Marlene Karnerfors
Ja... du är VERKLIGEN duktig du somplockar reda på alla mina stavfel duktiga DUKTIGA DU!!!
Mår du bra av att hela tiden påpeka fel?? Nä jag stör mig inte på att bli förföljd..... det rör mig inte i ryggen... men jag tycker att ni som nu kallar er feminister och utger er för att hjälpa kvinnor borde se att det finns mer en EN enda sorts kvinnor, återigen så har du plockat ut ett litet litet stycke ur en hel text som du klankar ner på... DET kallar jag trångsynt
Inlägg #14: Postat: 2003-07-09 12:37:00
A
Bäste ML - var har du hittat dom som säger ""NEJ! Du får inte göra så!"? Och att artikeln inte har med feminism att göra är lika självklart som att mjukglass inte är ett grundämne. Sen att d u har bestämt nåt annat är tämligen ointressant.
Inlägg #15: Postat: 2003-07-09 14:09:00
Yanni
Så att bejaka sin feminina sida är att göra sig sexig? Om jag skiter i hur jag ser ut därför att jag gillar mig som jag är, hår eller inte hår på ben och kön. Är jag inte attraktiv och kvinnlig då? Om jag inte låser in tuttarna i en push-up, bejakar jag mig inte som kvinna då?
Inlägg #16: Postat: 2003-07-09 14:40:00
Michael Lundahl
A: *skratt* "...det är ju självklart." När den frasen kommer fram då är det första tecknet på att det inte alls är så djävla självklart. Jag ser det som självklart att Marlenes artikel handlar om feminism eftersom hon vänder sig emot att hon inte får välja det hon själv känner för utan att hon får skit för det. Det om något är ju feminism... en kvinnas rätt att få välja utan att få lida för det. Så låt höra nu A, varför är det så "självklart" att Marlenes artikel inte handlar om feminism?
Inlägg #17: Postat: 2003-07-09 15:50:00
Biff
Yanni, att göra sig vacker är att "bejaka sin kvinnliga sida". Är det så hemskt det? Att bejaka sig som kvinna... ja, det gör väl kvinnor hela tiden eller? Om man inte byter kön förstås. Vad feminism verkligen är, är det ingen som vet och ändå har det blivit rikspolitik konstigt nog. Men angreppspunkten är iaf att kvinnor inte har det lika bra som män i samhället. Att artikeln har med feminism att göra, är lika självklart som att jag tycker om mjukglass en varm sommardag!
Inlägg #18: Postat: 2003-07-09 19:57:00
Marlene Karnerfors
Yanni: att bejaka sin feminina sida är för mig att trivas med mig själv.....
Jag är kvinna och jag trivs med det....
Det är olika för olika personer känner man sig själv kvinnlig utan att raka sig använda puch-up eller höga klackar så syns det i hållningen och DET är för mig ytterst kvinnligt....och vackert
Inlägg #19: Postat: 2003-07-11 11:25:00
Martin
Oj! 100 kilo efter graviditeten? Jag trodde du var 15-17 år gammal och såg ut ungefär som en yngre Hannah Graaf fast slampigare. Jag är en fördomsfull sopa!
Inlägg #20: Postat: 2003-07-15 00:03:00
Marlene Karnerfors
Grattis Marti
Laddar...