|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-07 16:24:00
|
|
Michael Lundahl |
Härnäst påstår du att jag "förespråkar" ohälsosamma ideal. Det mest klassiska av stinkande debatttrick... svart & vitt tänkade à la GW Bush. "är du inte med oss, då är du en djävla terrorist!". Stuff it... det är så djävla dumt att påstå att jag"förespråkar" ohälsosamma ideal att det inte finns på mätaren. Det enda jag gjorde var att inte ställa upp på det du sade. Återigen exempel på exakt det som Marlene beskrev.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-07 16:27:00
|
|
Michael Lundahl |
Slutligen påstår du att Marlene "sprider det ideal som får 12-åringar att må dåligt". För det första är det ingen som har fastställt att det är dessa mystiska "ideal" som får 12-åringar att må dåligt. För det andra tar det ingen hjänsyn till varför massor av 12-åringar klarar sig alldes utmärkt utan Ågren... alltså har dessa mystiska sinnesförstörande ideal inte alls den genomslagskraft som vissa vill få det till.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-07 16:28:00
|
|
Michael Lundahl |
Och för det sista: hur farao påstpr du att det går till när hon "sprider "dem? Vilken 12-åring kkan se... verkligen *veta att hon rakar skrevet? Har 12-åringar röntgensyn eller? Av allt det som Marlene skrev i sin artikel, hur mycket av det når fram till en 12-åring? För helvete, om du hade träffat henne någonstans så hade du inte kunna sluta dig till något av de saker hon räknade upp. Hur räknar du med att 12-åringar tar del av detta? Tankeöverföring eller?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-07 16:32:00
|
|
Michael Lundahl |
Jag är dödligt trött på alla dessa ansvarsbefriande truismer som slängs omkring. Människor mår dåligt, och debattörer som du har alltid skitenkla syndabockar att skylla på. "Åh det är idealens fel... och media... och H&M-reklam". Inget som helst ansvar törs ni lägga på människor att själva styra över sina live... inget ansvar lägge rni på föräldrarna att ta hand om sina barn. Utan allt ansvar skyfflas över på syndabockarna, billigt inhandlade och lätta att skylla på.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-07 16:38:00
|
|
Michael Lundahl |
Ta dina förtuggade, politiskt korrekta truismer och spela dem några gånger till. Du kommer att få masor av stjärnor i betyget och människor som nickar och säger "Bra Johannes... så är det... dte är idealens fel alltihop". Och under tiden måste människor som Marlene utstå skitsnack och idioti, sanktionerat och påhejat de som "vet" vad det är för fel på dagens samhälle. Jag ser bilden av en präst som i en medeltida pestsmittad stad står och pekar ut syndare som skulden för allt ont som hänt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-07 16:42:00
|
|
Michael Lundahl |
De som borde ta lite mer långsiktigt ansvar för sina handlingar, det är debattörer som du Johannes. För du tänker verkligen inte på vad det du säger innebär. Redo att trampa på vem fan som helst som står ivägen för sakens skull. Men du har glömt bort att kampen skall vara för människornas skull... inte tvärt om. Tänk på vad det är du gör. Och om du fortfarande är helt övertygad om din ståndpunkts förträfflighet... varsågod: Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-07 17:15:00
|
|
Morr |
Grrrr, voff, voff.......
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-07 18:21:00
|
|
Michael Lundahl |
Svar 7: Wow... jag känner mig så... träffad. Jag ska nog gå hem och gråta en skvätt nu för det tog så djupt och jag bryr mig så oerhört mycket om vad du just skrev...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-07 18:48:00
|
|
Johannes |
ML: Tänkte bara säga att jag inte orkat läsa igenom det du skrivit.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-07 23:21:00
|
|
A |
Inte jag heller.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-08 10:55:00
|
|
Michael Lundahl |
Med risk för att låta riktigt tyken och elak... så förvånar det mig inte. Det krävs ansträngning för att våga se bortom det färdigförpackade och förtuggade. Och tydligt är att ingen av er orkat göra det.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-08 17:59:00
|
|
A |
Ja just det ja det är DU som sitter inne med sanningen som vanligt. Gee.... Självinsikt någon?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-07-08 19:27:00
|
|
Urban |
Skitbra Michael! Jag läste igenom dina kommentarer och de är klockrena!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-10 18:19:00
|
|
B |
Men hon har gjort ett val som Lundahl verkar oerhört förtjust i. Om detta nu verkligen handlar om val. För det tror jag egentligen inte alls på. ML skulle troligen inte alls försvara mig lika intensivt därför att mitt val skulle vara ett helt annat än Marlenes. Så cut the crap ML, du vill ha rakade sexiga kåta brudar, mer komplicerat är det inte.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-07-11 23:29:00
|
|
Katta |
Huvudet på spiken B :
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-07-15 00:28:00
|
|
Marlene Karnerfors |
Han vill även ha flicka med något innanför pannbenet... men visst vill han ha en dam som är kåt och sexig..... och??? jag vill definitift ha en kille som är det samma.....
sedan VAD sexig är..... är en helt annan sak det kan vara en hårig bringa lika mycket som smala händer
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-07-15 00:29:00
|
|
forts |
eller framför allt en självsäker hållning... att någon tror på sig själv och truvs med sig själv... DET är något bland det sexigaste jag vet.... och... DET vet jag att ML håller med mig om
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-07-15 17:24:00
|
|
Marlene Karnerfors |
ML tänder inte så mycket på rakade ben/underliv som på personlighet.....
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-08-29 17:46:00
|
|
Chris.X |
Att feminister å ena sidan säger "man ska få göra precis som man vill, utan att bli nedvärderad", medans se å andra sidan nedvärderar bl.a tjejer som viker ut sig, förstorar brösten eller liknande är en stor paradox, en motsägelse.
Att ML försvarar Marlene ser jag som självklart, hon har gjort ett val, punkt. Sedan att det kommer påhopp att ML gillar rakade brudar är så fruktansvärt intelligensbefriat så det saknar motstycke.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-08-29 17:46:00
|
|
Chris.X |
Om jag som kille rakar mitt kön, vad är jag då? En slav under mansidealen? En icke-tänkande individ?
Man vill att det ska finnas förebilder till höger och vänster, men de som utsätts för dessa förebilder förväntas inte ha en egen förmåga att tänka själva.
Uppenbarligen är den enda som har aktivitet mellan öronen ML. Läs hans översta inlägg, och försök gärna förstå.
- Chris.X - *grymt matt*
|
| |