Rakar hon sig? Då är hon farlig!

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2003-07-07 14:35:00
Michael Lundahl
Johannes: Ja visst är den... och du hjälpte till att dra igång den. Herredjävlar, du beskriver ju *rakning* som en samhällsfara som skickar 12-åringar till psykakuten och vårdhem för farao! *DET* är befängt. Eller menade du att enbart min reaktion var befängd medans du bara menar tjejernas bäsa?
Inlägg #22: Postat: 2003-07-07 14:47:00
Johannes
Haha jag vet inte var du har läst det men jag har inte skrivit det i alla fall..
Inlägg #23: Postat: 2003-07-07 14:52:00
Michael Lundahl
Johannes: "Vill du vara en del av den verksamhet som påskyndar behovet av kliniker för 12-åringar med självsvält på hjärnan?"... och detta i en artikel som har som enda koppling till det Marlene... hennes "könsrakning". Och kom nu inte med politikersnacket "Ja men det var ju inte DET jag menade". Du får för tusan läsa igenom din artikel åtminstone EN gång och fundera på hur den kommer att tolkas.
Inlägg #24: Postat: 2003-07-07 14:52:00
Johannes
Lägger ner denna "diskussion" nu. Tror jag ska dricka kaffe istället och titta på företagets plastväxter. Det förefaller vara med givande än att förklara upprepade feltolkningar för en vuxen människa.
Inlägg #25: Postat: 2003-07-07 14:58:00
Michael Lundahl
Heh... den har jag ju inte hört förut. "Äh... dig går det ju inte att prata med så nu skiter jag i det här". Översatt till svenska blir det: "Fan vad jobbig du är som tjatar emot det jag säger och inte bara erkänner att jag har rätt". Enjoy your coffee. ;
Inlägg #26: Postat: 2003-07-07 15:19:00
Hm
Varför kan inte bevisligen vuxna människor föra en sansad diskussion utan tillmälen? Detta gäller särskilt "Michael Lundahl" som yvar sig i nästan varje kommentar och ideligen vräker ur sig otrevligheter mot sina opponenter. Ju mer han skriker desto mindre blir han hörd, men det kanske har undgått honom, för hans oförmåga att lyssna till andra lyser som en eldslinga genom kommenterarfälten.
Inlägg #27: Postat: 2003-07-07 15:27:00
Voff
Han, ML, går under namnet terriern nu mera grrrr, voff, voff......
Inlägg #28: Postat: 2003-07-07 15:38:00
Michael Lundahl
Svar 26: Haha... påstår du att jag är den som kommer med *tillmälen* i kommentarfälten? Du är lustig du. : Och säg mig hur det kommer sig att "oförmåga att lyssna" låter så fruktansvärt likt "hans ovilja att bara STRUNTA i allt vad hans egna argument och hans egna övertygelser heter"... något som för övrigt gäller de absolut flesta på denna sajt.
Inlägg #29: Postat: 2003-07-07 15:41:00
Michael Lundahl
Hmm: Kommentarer i stilen "Äh... du kan ju inte lyssna" dyker ofta upp... men det beror inte så mycket på att jag inte lyssnar - för det gör jag - som att folk blir irriterade på att jag inte sväljer deras argument utan istället tycker att mina egna är mer övertygande. "Ja men du lyssnar ju inte!" kommer det då frustrerat... ungefär som att människro förvämntar sig att bara man har hört deras argument så kommer man omeddelbart att tycka som de själva... som om det inte finns någon annan sanning.
Inlägg #30: Postat: 2003-07-07 15:44:00
Michael Lundahl
Men så är det ju naturligtvis inte. Jag kan förklara mina utläggningar många gånger och dekorera dem med långa utsvävande förklaringar runtomkring de argument som jag tagit till mig... men folk kommer inte att tycka att jag har rätt för det. Men inte fan trycker jag ned "Äh, du kan ju för fan inte lyssna" i halsen på dem för det. Sådant är bara frutration som talar. Hellre än att erkänna att de misslyckats övertyga den andre om ens egna åsikters riktighet, då tar de till den där...
Inlägg #31: Postat: 2003-07-07 15:52:00
Voffsan
Du är till synes alltså inte intresserad av att föra en konstruktiv debatt, utan du för dina sk "diskussioner" med stängda sinnen, därför att du vill få andra att misslyckas övertyga dig om att din sanning kanske inte är den enda, intressant. Men i ärlighetens namn vore det väl billigare och ungefär lika konstruktivt om du ställde dig framför en spegel och talade med dig själv. Om du tänker efter.
Inlägg #32: Postat: 2003-07-07 16:04:00
Michael Lundahl
Voffsan: Och på vilket sätt skiljer jag mig från någon av de andra som debatterar en kontroversiell fråga på detta forum, hm? Mina såikter är vanligtvis formade under lång tid... jag har haft tid att fundera på dem och formar dem utifrån rätt starka argument till skillnad från en hel del debattörer som formar argumenten efter åsikterna. Förväntar du dig då att jag bara kommer att lägga mig ned och börja tvivla på dem vid första tecken på mothugg?!
Inlägg #33: Postat: 2003-07-07 16:08:00
Michael Lundahl
Jag debatterar gärna konstruktivt... om den som för dialog visar på diskussionsvillighet. Tyvärr visar det sig inte alltför ofta. Ibland händer det dock... sådana tillfällen är mycket trevliga. Men de flesta - inklusive jag - är vanligtvis på såpass stadig mark att vi inte har anledning tvivla på våran övertygelse. Vi kan våra argument, har redan hört motståndarens dito och funnit att de inte inte väger tungt nog för att döda våra egna argument i sakfrågan.
Inlägg #34: Postat: 2003-07-07 16:11:00
Michael Lundahl
Och du Voffsan... starta en NY tråd nästa gång... please?
Inlägg #35: Postat: 2003-07-07 17:13:00
sandra
Michael > Förstår inte varför du är så uppretad? Alla har ju sin åsikt och en diskussion behöver ju inte leda till att en har rätt och en har fel. Och man kan diskutera på ett respektfullt sätt.
Inlägg #36: Postat: 2003-07-07 18:15:00
Michael Lundahl
sandra: Om jag har åsikten att du är korkad bara för att du gör något banalt och jag skrev långa artiklar om det ... hade inte det gjort dig upprörd? Hade du inte blivit upprörd om man gjorde det mot andra människor också? Jag blir det...
Inlägg #37: Postat: 2003-07-07 18:32:00
sandra
Michael > Jag fick inte intrycket av att Johannes uppfattar Marlene som korkad. Mer som en fundering över varför vi föjer rådande ideal.
Tack för ditt svar iaf.
Inlägg #38: Postat: 2003-07-07 23:11:00
A
Jag har tyvärr inga siffror men eftersom ett snöre i arslet och avsaknad av hår gör att trosan sitter tätare än vanligt så är det rätt logiskt att det ökar risken för svampinfektioner - vilket iofs inte är direkt livshotande men det är fanimej inte särskilt behagligt heller.
Inlägg #39: Postat: 2003-07-08 10:42:00
Michael Lundahl
A: Logiskt eller inte kvittar... det är resultatet som räknas. Var är siffrorna?!
Inlägg #40: Postat: 2003-07-08 11:18:00
A
Vi kan kalla det empirisk undersökning. Var har du dina siffror? Eller pratar du svampinfektioner med dina kvinnliga bekanta ofta? Men det spelar ju ingen roll om det så ramlar ner ett ton siffror i huvet på dig för du har ju liksom alltid rätt.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...