|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-05 10:09:00
|
|
Ingrid O Losell |
Den var bra!! - Jag tvingas visst bekänna en sak till: Jag sov! *gäsp*
Nej, allvarligt talat, på 40-talet sov man inte i skolbänken - jag var pigg och läraktig. Det är jag fortfarande därför insåg jag snabbt att provokation lönar sej här på Sourze. Se bara! Du nappade, Carin! Kram o tack! ... ;o
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-05 12:23:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Man är väl lite trög. Jag läste din artikel tre gånger utan att fatta att det var tänkt som någon sorts provokation. Tänkte bara : hur menar hon nu? Ska det vara så märkvärdigt att lämna lite kritik då och då? Håller helt med Carin alltså. Bort med soffliggarmentalitet! Halva vitsen med Sourze är ju kommentarerna!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-05 14:07:00
|
|
Ingrid O Losell |
Magnus! Om det tydligt hade framgått i min text att det var en provokation - hade någon brytt sej om att bemöta den då? Knappast! ... Och du kan väl inte i ärlighetens namn placera mej bland soffliggarna, så många kommentarer som jag gett till dina texter ??? I så fall är du faktiskt orättvis i högsta grad. Varmt tack för din kommentar!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-05 16:51:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Tack själv. Kanske vi pratar förbi varandra lite? Givetvis kan du inte placeras i "soffliggarkategori"! Jag tänkte närmast på när du skriver sådant som: "Det blir antingen blåsbälg eller brandsläckare, så intensiv och påstridig" om din egen eventuella aktivitet som kritiker. Alltså, jag har inte kunnat märka något sådant. Du är ju i själva verket modest och varsam i din kritik. Hänger inte med riktigt här. Anser du dig ha en annan sida som du inte alls ger uttryck för eller?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-05 20:30:00
|
|
Ingrid O Losell |
"Modest och varsam" Det var rart sagt, Magnus! De orden ska jag spara. Om du läser vad Fredo överst säger så kanske du håller med om att det är vettigt att ligga rätt så lågt när man som amatör vill vill "hjälpa" någon till rätta ... Om jag har en annan sida? Ja, många!! Bland annat en illmarig som lockade dej att rätta till "soffliggare" så att jag fick en kommentar till av dej ;o Jag tycker om dina inlägg! Tack igen o ha en skön helg!!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-05 21:09:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Jaså minsann! Man är inte bara trög utan även naiv! Dock. Med tanke på kvaliteten på litteraturkritik i dagstidningar så bör "Fredo" tas med en nypa salt. Två nypor salt. Kan du återge en enda proffsrecension där du verkligen begrep vad som stod? Eller som du klippte ur och läste om med behållning?!?
God helg!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-06 00:05:00
|
|
Ingrid O Losell |
*ler* Läser först boken, eller ser filmen, eller går på utställningen - då vet jag ju redan om det är bra eller inte och behöver inte reta mej på dålig varudeklaration. Klippen som jag sparat från mina utställningar läser jag förstås med mycket god behållning däremot läser jag aldrig en god bok för att sedan se en filmversion av densamma efteråt. Då väljer jag hellre enbart boken! Man har väl sina små egenheter ;o
|
| |