|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-29 11:43:00
|
|
AC Collin |
Alltid intressant med dina uppfriskande brandfacklor, Ståhlberg, och oftast håller jag med dig. Jag tror att Jung hade rätt i sina teorier om manligt och kvinnligt. Nu börjar jag missionera igen... Varje kvinna har en manlig sida, animus, och varje man en kvinnlig, anima. Dessa förtrycker vi av olika anledningar, för att passa in i normer, inte stöka till, sticka ut osv. ...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-29 12:39:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Tänkte jag skulle irritera dig rejält genom att säga att jag gav en fyra för denna text. Någon motivation får du inte eftersom du svarar så krångligt och krokigt antingen jag berömmer eller kritiserar!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-29 14:32:00
|
|
Mike |
Vaddå rasbiologi? Tillhör fransmännen en annan ras? Visst ja, de är ju kapitulationsapor ;-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-29 14:45:00
|
|
Sofia |
Ja, det är väl ingen skillnad mellan rasbiologi och könstänkande så länge det senare blandas ihop med biologiskt betingade särdrag, mentala förmågor osv. Att det är kulturellt betingade särdrag som formar oss till fransmän respektive män, kvinnor och japaner är väl knappast något nytt, eller?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-29 17:36:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Upptäck Sobran! Probably the best columnist in the world no matter whether one agrees with him or not:
Länk: sobran.com
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-29 20:17:00
|
|
Andreas |
Du är så långsam i dina upptäckter Michael.
|
| |