Inlägg #1: Postat: 2003-07-04 10:02:00
|
Josefine Alvunger |
De feminister som talar om "riktiga kvinnor" är väl sk livmodersfeminister el särartsfeminister, vilka hävdar att det finns någon slags "riktighet och naturlig kvinnlighet" att uppnå, sträva efter. De flesta feminister jag känner o även jag menar att det alls inte finns någon riktig kvinnlighet. Den lista du raddar upp skulle lika bra kunna skrivas av en man, intet av det är "äkta kvinnlighet".
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-04 10:14:00
|
Marie Hellström |
Feminist eller icke feminist, det var det där med att sluta gnälla.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-04 10:46:00
|
Viktor |
Gratulerar redan i förväg till vinsten ”Månadens mest lästa” och 5000 kronor. Förra månaden vann bidraget ”Tuttarnas tid är här – Hurra!”. Någon kan kanske skriva en artikel med rubriken ”200 tjejer stod i kö för att bli toalettknullade”. Hänsyftar till händelsen på Stureplan där en aidssmittad charmerande man med texasbrytning fick 200 tjejer att falla.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-04 12:03:00
|
Sofia |
Jag längtar efter den dagen omvärlden definierar mig som "riktig kvinna" utan att först och främst göra det genom en värdering av min kropp och hur jag exponerar den läs string, rakat kön, push ups, ditten och datten. All respekt för dina åsikter, Marlene, men jag tycker det är sorgligt att du definierar din självständighet genom allt det där. Var tar kvinnan i dig vägen den dagen du ligger på sjukhemmet med hår ända upp till örsnibbarna?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-04 12:07:00
|
Manlig feminist |
Och? Vad har dina sexuella preferenser som du tycks skryta med, av vilken anledning förstår jag dock inte att göra med feministfrågor?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-04 12:24:00
|
Carin C |
Så fullkommligt ointressant att veta hur du ser ut mellan bena, att du tycker om stringtrosor alt inga alls, vilken sex du tycker om osv. Hur du ser ut och vilken form av sex är väl din ensak, eller??
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-04 13:06:00
|
Magdalena |
Kan man inte vara feminist om man är rakad och gillar sex i alla former?? I såna fall finns det inte många kvinnor som är feminister i dagens läge....För mig är det i alla fall helt oväsentligt om tjejen jag pratar med är rakad eller inte och låter sin kille hitta på alla möjliga snuskigheter för vad sjutton angår det mig? Brukar du fråga tjejer du träffar om de har sin buske kvar eller inte? Åsikter och värderingar har inte ett dugg med såna saker att göra.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-04 14:33:00
|
Viktor |
”Välkommen till förra året Viktor” Michael Lundahl - Viktor: ”Gratulerar redan i förväg till vinsten ´Månadens mest lästa´ Slyna, slampa, feminist… - Ja visst och 5000 kronor. Förra månaden vann bidraget ”Tuttarnas tid är här – Hurra!”. Någon kan kanske skriva en artikel med rubriken ”200 tjejer stod i kö för att bli toalettknullade”. Hänsyftar till händelsen på Stureplan där en aidssmittad charmerande man med texasbrytning fick 200 tjejer att falla.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-04 14:45:00
|
Fredrik R |
Tack Marlene: Fortsätt och skriv..!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-04 14:55:00
|
Urban |
Haha! Bra Marlene, vi kan bli "bästa väninnor" du och jag och börja ragga karlar ihop. Dina statements hade nästan varenda bög kunnat skriva under på inklusive jag själv! Och till de feminister som inte vill raka sig eller ha string: God bless you, vi fjollor kan ta över era karlar - iklädda minikjol och högklackat om det är ett krav - och moppa upp överflödet av manlig lust. Mmm ;-
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-04 20:35:00
|
Erik Lindgren |
Oj, hon har en rakad fitta, oj hon är rakad under armarna, oj hon gillar att bli smiskad, oj hon gillar att bli dominerad. Oj, vad chockad jag är. Alltså, oj, jag säger bara oj, vad chockad jag är. Känner mig lika provocerad som en död ål.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-04 21:46:00
|
*ler inte* |
artikelns innehåll förtjänar inte ens en kommentar men stilmässigt sett: pretty fucking please, använd inte *ler* i en artikel. spar det till chattandet på lunarstorm
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-07-04 22:39:00
|
Katta |
Jag är så sjukt trött på alla som skriver "men klart lika lön ska vi ha men hallåååå GÖR något åt det då"
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-05 10:53:00
|
Johannes J |
Ja, men trots allt så är det uppenbart att du är ett offer. Du bekräftar det dessutom själv. Det är ett ganska ledsamt inlägg detta, från en som gett upp och sålt ut.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-07-05 12:21:00
|
Björn |
Vad beträffar ideal undrar jag varför man skiljer så mycket mellan utseendeideal och andra typer av ideal som finns. Det finns ju massor av olika typer av ideal att sträva efter, och massor av olika anledningar till det. Vi är alla ofullkomliga på massor av sett, varför är just utseendeidealen så ångestframkallande? Uppenbarligen är de ju det för många, men VARFÖR tror jag skulle kunna bli en intressant diskussion...
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-07-05 15:32:00
|
Robban |
Är det någon som har Marlenes telefonnummer!?!?!???
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-07-05 22:14:00
|
mikael v |
139 kommentarer just nu! eloge! har ingen direkt kommentar till själva texten, människor är olika, har olika åsikter och liv. och tur är väl det. jag undrar mer om du å lundahl är ihop. är ni det?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-07-06 12:53:00
|
RM |
Tycker det är viktigare att vara en "riktig" människa faktiskt. Hela artikeln andas Titta på mig alla män och se att alla kvinnor inte är håriga äckliga feminister med trosor upp till naveln. Fjäsk helt enkelt. Och Lundahl går givetvis igång...
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-07-06 12:58:00
|
Mink |
Intressant att Marlene använder sig flitigt av chattecken såsom * och inte heller kan stava. De som ser igenom hennes artikel och fattar att den är skriven för män och för att bli mest läst behärskar däremot språket alldeles utmärkt. Stäm mig om jag har fel i att tjejer som ser sig som Marlene gör, är lite lätt... inte så smarta...
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-07-06 13:14:00
|
Viktor |
Över tvåhundra kommentarer. Imponerande och vilket språk sen. Så många ansiktsintryck och så djupt.*skratt*nyfiken*undrar nyfiket*ler*riktig*ler inte*ler söt*gammal*ler bara LEER*tycker*jobbigt*chattspråk*inte smart*något*slitz*uttycksfullt*. Lunastorm? Många läsare också, 131, men det är en bit kvar till Michael Lundahls ”Partners som tar sperma i munnen finns” 6191 läsare. De flesta sexläsare tycks finnas på helgerna! Sexhunger?
|
|