Skitgöra

Inlägg #1: Postat: 2003-07-02 11:12:00
Sofia
Hej Sten! Jag svarar vid sidan av Josefine. Under studietiden vikarierade jag en sommar i hemtjänsten på 3 olika områden, två somrar på ett sjukhem. Det jag såg var att glöden är totalt död hos den ordinarie personalen. Å ena sidan klandrar jag dem, å den andra förstår jag dem.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-02 12:37:00
Alvunger
hej Sten och Sofia. Jag får lov att säga tvärtom. Snarare är det sommarvikarierna och de som går extra som gärna "slackar av". tex inte städar lika noga, tycker det är äckligt m intimtvätt o försummar det etc medan de ordinarie går på knäna. Jag har vikarierat på fem områden. tre i Kalmar, två i Lund. De ordinarie jag möter är sanna hjältinnor! Jag har fantastiskt positiva erfarenheter av de som jobbar, ett fåtal negativa.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-02 12:38:00
Alvunger
men Sofia det kanske är skillnad på sjukhem och hemtjänst? Mina vårdtagare är ju generellt inte lika sjuka som de på ett sjukhem, även om en hel del av dem borde ligga på ett, men det handlar om pengar.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-02 17:53:00
sten
Kanske sanningen differentierar som allt annat. Det fanns eteriska idealister som tog praktikjobb på socialtjänst och fängelser och gjorde sitt livs insats och sen kollapsade efter 3 månader. Men generellt tror jag det är nyttigt med nya som ser verkligheten med friska ögo
Laddar...