Skitgöra

Inlägg #1: Postat: 2003-07-01 11:56:00
Magnus Löwendahl
Denna text ser jag fram emot! Har du för övrigt läst "Känneru brorsan" av Ernst Brunner? Har suveräna avsnitt där huvudpersonen jobbar på någon sorts sjukhus eller sjukhem.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-01 12:02:00
Sofia
Nej, den har jag missat. Tack för tipset!
Inlägg #3: Postat: 2003-07-01 13:07:00
Alvunger
Hej Sofia! Hoppas du jobbar vidare på din text och snart publicerar den. Här? Du skriver att såna här texter måste fram, och såklart håller jag med om det, men en sak som slår mig är det totala ointresset fr omgivningen. Vänner o bekanta orkar/vill inte höra när jag berättar om mitt jobb, de frågar inte ens. Men hade jag jobbat med reklam el tv, ja då hade det varit ett jädra fjäskande? Vilken skev fördelning och värdering!
Inlägg #4: Postat: 2003-07-01 13:32:00
Magnus Löwendahl
Alvunger! Glöm aldrig denna erfarenhet och insikt! Våga se vilka som verkligen är dina vänner nu och i framtiden! Vännerna är alltså de som, åtminstone i någon mån, lyssnar på vad du har att säga om dina erfarenheter och ditt liv. Sedan kan man inte prata med alla vänner om allting. Givetvis.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-01 17:58:00
Sofia
Josefine, det handlar väl om rädsla som vanligt. "Oh, himmel vi vill inte veta för att vi själva hamnar där en dag". Därför måste vi mosa på! Vissa historier måste berättas, om och om igen, en motsträvig omgivning till trots. Min text hamnar förhoppningsvis här snart...
Inlägg #6: Postat: 2003-07-02 00:18:00
Magnus Löwendahl
Kanske min replik svar 4 var väl melodramatisk och Sofias lite mer realistiskt...
Inlägg #7: Postat: 2003-07-02 12:47:00
Alvunger
Hm... ja.. en jädra massa folk hamnar där inom fem år, då de beryktade 40-talisterna pensioneras. Då kommer styrkan inom äldrevård säkert behöva dubblas. Får se hur många som har lust att jobba inom äldrevården då, om inte lönen höjs. Strejken medförde ju inget...
Inlägg #8: Postat: 2003-07-02 12:47:00
Ingrid O Losell
Alvunger! svar 3 Låt mej bara inflika ett litet strunt: vi reklamare får också jämt och ständigt vara beredda att försvara vår existens - men med all rätta - för vid sidan av äldrevård är våra insatser inget annat än just; strunt! En kram till!
Laddar...