Maskeringsförbud - en skyldighet

Inlägg #1: Postat: 2003-07-01 02:14:00
Erik Lindgren
Om det är något som stinker kontrollsamhälle så är det just maskeringsförbud. Varför skulle man inte få maskera sig? För att man skall förlita sig på staten? Pytt.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-01 09:39:00
Yohannis Petersson
Varför är du så feg att du behöver maskera dig, Erik?
Det handlar inte om att förlita dig på staten utan respektera demokratisk öppenhet.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-01 16:44:00
Erik Lindgren
Yohannis, jag vet inte om du undgått det, men det finns en viss polisstyrka inrättad för sådana som mig, för vi "utgör hot mot samhället". SäPo. Mitt förtroende för SäPo är ungefär lika högt som mina fotknölar. Att hamna i ett SäPo register är inte lika förknippat med dödsfara som NSF:s komunistregister, men likväl är det en käpp i hjulet i ditt liv, oavsett om du märker det eller inte.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-02 15:47:00
Yohannis Petersson
Varför utgör ni "ett hot mot demokratin" då? Har du någon uppfattning om det?
Jag tror inte du är någon AFA- anhängare eller liknande, men vet av egen erfarenhet att AFA, ser en ära i att använda våld mot sina meningsmotståndare.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-04 13:07:00
Erik Lindgren
Fråga inte mig varför SäPo är så jävla pigga på oss kommunister, vår ideologi kanske är mer passande/acceptabel än andra hot mot staten, som t ex nazismen. Det är ju inte så okej att vara med i NSF, samtidigt som Ung VÄnster råkar vara lite större. Kanske därför.
Laddar...