Jag vill inte baka kakor med er

Inlägg #1: Postat: 2003-06-29 20:22:00
Åke
Och Estland, Litauen, Polen etc... ur askn in i elden. Sovjetunionen ----> Europaunionen. För all del... Sovjet stod för Kommunism det gör inte jag! Jävlar om du felciterar mig!... Europa för nydanande och demokrati va? Ok! Berätta nu för mig vad du och jag kommer att få vara med och bestämma om och påverka i denna lysande "demokrati och folkets union".
Inlägg #2: Postat: 2003-06-29 20:26:00
Åke
"Isolationister"?? Är du felvaggad? Ingen, inte ens EU/EMU-motståndare, förespråkar väl för fan isolationsim!? Ingen har väl pratat om att isolera sig från yttervärlden? Att rya om "isolationism" liknar inte mer än en kopplad hysteriskt skällande liten skithund med dålig självkänsla. Bah!
Inlägg #3: Postat: 2003-06-29 20:29:00
Åke
A propos "russinplockeri".
Det är en mycket frekvent förekommande syssla högt upp i den styrande EU-sfären, vilket även du "min brutus" borde ha uppmärksammat vid det här laget.
Inlägg #4: Postat: 2003-06-29 20:31:00
Åke
Detta förekom även under ditt nämnda union a la Sovjet. Åt folket lämnades inte mycket, precis som det lutar åt i det framtida EU och EMU. "Vad var det vi sa?" kommer att bli en frekvent sekvens. *s*
Inlägg #5: Postat: 2003-06-29 20:57:00
lotta
You Go girl!!
Inlägg #6: Postat: 2003-06-30 05:07:00
Åke
"Girl"? Lågt...
Inlägg #7: Postat: 2003-06-30 14:29:00
Mange
Hon menade förmodligen den första skribenten...Men visst, jag håller med, fånigt att gå på som om man placerade sig i Tjotahejti för att vi väljer att ha kvar kontrollen över vår egen ekonomiska politik. Går vi med i EMU så kan vi snart nog också bli tvungna att dansa med i "gemensamt upplägg för arbetsmarknads- och socialpolitik" en ännu tuffare social nedrustning än idag.
Laddar...