Dagens smartaste tips!

Inlägg #1: Postat: 2003-06-28 02:34:00
Alf Carlsson
Tonen är rå, men "poesin" har ingen högre nivå än samhällsdebatten som sår frön i den politiska rabatten - OM era poetiska lik inte skapar en bättre fördelningspolitik. Därför vill jag snabbt och elegant avrätta detta fjant.
Inlägg #2: Postat: 2003-06-28 02:57:00
Alf Carlsson
...ty högst av allt står politiken, INTE den poetiska tragiken, mystiken i musiken som döljer skriken och blundar för liken i den bristande etiken i fördelningsretoriken.
Inlägg #3: Postat: 2003-06-28 03:08:00
Alf Carlsson
Därmed inte sagt att ni ska sluta med poesi. Livet är för kort för att låta bli. Däremot måste dessa introvärta ambitioner få sina rätta proportioner. Det var allt jag ville ha sagt i denna poetiska slakt.
Inlägg #4: Postat: 2003-06-28 08:33:00
Ingrid O Losell
Ack, du dyre, vördade mästare! Tärningen är kastad! Träd ut på arenan stolte agitator och slå dina fiender till intet med ditt bländande retoriska svärd! Låt oss böja oss i vördnad och tillbedjan inför slagfältets mäktigaste herre. Låt ett uns av din briljans skyla våra dåraktiga tankar ... forts ...
Inlägg #5: Postat: 2003-06-28 08:44:00
Ingrid forts ...
Alf Carlsson! Första bidraget till "Dagens dikt"? Du är helt underbar! Det skulle vara för sorgligt om du skulle svika våra led. Jag hoppas innerligt att det bara var ett skrämskott. Tack för ditt suveräna inlägg!
Inlägg #6: Postat: 2003-06-28 12:43:00
Alf Carlsson
Sourze styrka ligger just i bristen på "led", att läsekretsen är bred, därför vill jag försvinna och vara ifred i väntan på ett bättre besked från sorzes´ red. Usla beslut har jag nog av i mitt vanliga liv, därför stannar Sourze vid ett tidsfördriv. Så vill du ha hela MITT register, så vänd dig till Sourze näriga minister, som fastnat i prestigens klister. Kort: Min sort kräver att inloggningen ska bort.
Inlägg #7: Postat: 2003-06-28 14:16:00
Magnus Löwendahl
Bäste Alf! Du visar imponerande briljans men slår kanske in öppna dörrar? För min del kan jag inte se någon motsättning alls mellan att kämpa för vissa politisk mål och skriva/läsa mer eller mindre introvärt poesi. Men jag kanske har missat något? Och varför ska du försvinna? Kom igen nu, skriv ditt reformförslag till red. i stället och uthärda inloggningen!
Inlägg #8: Postat: 2003-06-28 17:07:00
Alf Carlsson
Det är egentligen inte inloggningen som är problemet, utan att någon överhuvudtaget tänker tanken och när sen tanken genomförs och man RIMLIGEN måste se att läsarantalet sjunker, så håller denna från begåvning och fantasi HELT befriade idé sig kvar i det vi kallar prestigen, dumhetens slutstation och ett företags krematorium. De styrelsemedlemmar som företräder inloggningslinjen bör befrias från rätten att fatta beslut, vilket är mitt långsiktiga reformförslag...det är dags för personangrepp.
Inlägg #9: Postat: 2003-06-28 17:34:00
Ingrid O Losell
Håller fullständigt med dej, Alf, om att inloggningen minskar antalet "lösnummer-läsare" ... Gillar inte att uppmana vänner o bekanta att surfa in och läsa på Sourze - "men du måste registrera dej först" ...
Laddar...