Ta makten över ditt skrivande!

Inlägg #1: Postat: 2003-06-27 15:28:00
Magnus Löwendahl
Tommy deklarerar att hans universum är hans eget. Att kommentarer är irrelevanta. Att han tar mer plats än någon annan bekymrar honom inte. Det blir i detta läge rimligt att kommentera hans text med hans egna ord: "Man finner aldrig hela saningen om något. Min enda tävling är att jag ska skriva 100 texter med start 8 maj och mål ?." Tävling i vad? Att dominera en site?
Inlägg #2: Postat: 2003-06-27 15:39:00
Unto S.
”Gör det skrivandet för att du har en mission. Ett kall. Ett budskap. Eller bara som förströelse. Men gör det på dina egna villkor.” Helt rätt, men jag kan inte låta bli att påpeka på dina 14 sista rader. Jag tycker att svenska språket är utvecklat och att det går att använda svenska språket i alla ämnen. Därför tycker jag att vi skulle försöka hålla oss till vårt språk. Går inte det bör man skriva en översättning. Alla kan inte engelska så bra att man får behållning av texten.
Inlägg #3: Postat: 2003-06-27 15:47:00
Sofia
Bara en tanke om att kommentarerna och responsen här på Sourze blivit ett så brännande ämne. Det beror väl på, liksom du Tommy nuddar vid, oerfarenhet. Sourze har få "proffs". Många här är gröna, outgivna, det är väl därför vi skriver här!? Den dagen våra böcker står i bokhandlarnas hyllor, inte fanken kan vi springa efter och älta alla som ratar oss då? Skriv, var stolta - och skit i resten!
Inlägg #4: Postat: 2003-06-27 16:58:00
sten
Och låt de dumma fåren som inte förstår engelska sitta där och stirra fånigt.På namnet och adressen, sedan odla sina fördomar. Annars var det tänkvärda ord
Inlägg #5: Postat: 2003-06-27 19:52:00
sten
Jag har läst 6 veckors intensivkurs, 35 brev engelska, det var vad som behövdes för att få godkänt i studentskrivningen för fortsatta studier i ekonomi. Så jag förstår engelska. Jobbet i England gav mest anatomiska svärord. Men alla andra som inte förstår engelska, varför sk
Inlägg #6: Postat: 2003-06-27 20:40:00
Lennart Ekman
Makten har övertagit ditt skrivande - tyvärr har du inte märkt hur mycket du förstört för sourze.
Inlägg #7: Postat: 2003-06-27 23:02:00
Michael Ståhlberg
Mästerligt. Dessutom klokt. Insiktsfullt. Right on the money.
Precis som Tommy skriver, så är det. Eller hur?
Inlägg #8: Postat: 2003-06-30 00:25:00
Magnus Löwendahl
Att analysera form och disposition i en text har ingenting med akademisk hållning att göra. Sanningen är att den som inte är intresserad av att analysera form och dispostion i egna och andras texter aldrig kan lära sig att skriva riktigt bra. Men finns inte viljan så finns det inte. Man varken kan eller bör tvinga människor att fördjupa sig i sådant de inte vill fördjupa sig i.
Laddar...