Inför könskvotering på livbåtar

Inlägg #1: Postat: 2003-06-25 21:10:00
Katta
Sedan tror jag att jag vet vilken porrfilm du syftar på och du har utelämnat en hel del information. Bland annat att tjejerna som gjorde den lesbiska porrfilmen gjorde den för just lesbiska tjejer, och inte som de flesta andra lesbiska filmer för att stilla mäns fantasier om två tjejer som har sex... Stor skillnad på målgrupp.
Inlägg #2: Postat: 2003-06-25 21:14:00
Katta
Men jag håller med dig att jämställdhet ska arbetas fram sida vid sida av både män och kvinnor. Att protestera mot feminismen genom att skrika efter mäns rättigheter blir en aning pinsamt eftersom man då inte förstått vad feminism handlar om. Läs tex Lena Gemzöe "Feminism".
Inlägg #3: Postat: 2003-06-26 13:03:00
Jolin
Katta, jag håller visserligen med om att det är stor skillnad mellan "tjejer som har sex i heteroporr för att hetsa upp män" och "lesbisk porr". Men vad gör det ena bättre än det andra? Antingen så är väl porr fel eller så är det rätt? Varför är det inte lika skamligt att hetsa upp en kvinna?
Inlägg #4: Postat: 2003-06-26 16:17:00
mikis
jo, jag skulle faktiskt vilja kalla mig själv feminist. men ofta när jag hör andra så kallade feminister blir jag frånstött då det verkar som det inte är jämställdheten som efterstävas, utan istället en slags revanschlystenhet.
Inlägg #5: Postat: 2003-06-26 16:17:00
mikis
...likt de svartas situation i usa för fyrtio år sedan, där en liten gren av anti-rasist rörelsen förvandlades till en anti-vita-människor rörelse.
vad gäller den lesbiska porrfilmen så var det inte själva syftet med filmen som jag reagerade på, utan mer den politiska korrekthetens baksida.
Inlägg #6: Postat: 2003-06-26 16:18:00
mikis
...…Hade jag varit tjejen som gjort filmen och fått så många klappar på axeln, skulle jag känt mig mer nedvärderad än stolt. hade det varit killar som gjort precis samma film skulle det inte på något sätt varit något beundransvärt. Just tron att det skulle vara så mycket svårare för en tjej tycker jag är underlig.
Inlägg #7: Postat: 2003-06-26 17:00:00
Yanni
Fast om killar gjort porrfilmen i samma syfte som tjejerna då? Om målgruppen varit lesbiska kvinnor. Inget fejkat lesb för män, utan för andra kvinnor. Hur blev det då då?
Inlägg #8: Postat: 2003-06-27 15:02:00
Christian
Stryker helt under på jollis kommentar som jag tycker någonstans påvisar kattas nånstans dolda budskapkänns så när jag läser. Varför skulle inte killar kunna göra lesb scener som lesbiska blir upphetsade av ? Jag förstår inte det och ärligt talat skiljer sig den filmen så radikalt från dem som private skulle göra jag tvivlar iaf...
Inlägg #9: Postat: 2003-06-27 15:03:00
Christian
Grymt bra artikel mikis btw ;
Inlägg #10: Postat: 2003-06-27 21:41:00
Katta
Jag tyckte bara att det var relevant information som Mikis utelämnade, om det är någon skillnad på tjejporr med killar som målgrupp eller tjejporr med tjejer som målgrupp... Ja gissa, vad tror du själv?
Laddar...