|
Inlägg #1: Postat: 2003-06-25 20:12:00
|
|
Michael Ståhlberg |
- Jag kunde se de små flickorna, uppblåsta av självbelåtenhet och egenkärlek, medan småpojkarna satt hopkrupna, bad om ursäkt för sin existens och tänkte att detta skulle bli mönstret i deras liv. Lärarinnan försökte fånga Lessings uppmärksamhet och trodde att jag skulle hålla med om den där smörjan. -
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-06-25 20:13:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Sådana här saker händer i skolor överallt och ingen säger något. Det har blivit en sorts religion som man inte kan kritisera för då är man en förrädare av det goda syftet, men det är inte jag, säger Lessing. Hon vill göra upp med de kvinnor som förstör feminismen genom att konstant klaga på männen. - Det är dags att börja fråga sig vilka dessa kvinnor är som ständigt smutskastar män.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-06-25 20:13:00
|
|
Michael Ståhlberg |
De dummaste, sämst utbildade och obehagligaste kvinnorna kan smutskasta den trevligaste, vänligaste och intelligentaste man utan att någon protesterar. Doris Lessing uppmanar också männen att protestera - om de vågar."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-06-25 20:58:00
|
|
Katta |
Jag vill också göra upp med de feminister som klagar och lägger skuld på alla män. Men du kallar mig nazifeminist för det... Vem ska ta ansvar för alla antifeminister som anser att alla feminister är av samma skrot och korn? Du kastar sten i glashus.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-06-25 22:40:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Ni är ju hela tiden på väg in i en konstruktiv debatt och så rasar den samman med oförskämdheter och överhettning. Och så börjar ni om och så brakar det ihop igen. Varför skriver ni inte artiklar i stället? Kom överens om vem som börjar och sedan debatterar ni sakfrågorna i riktiga artiklar i stil med som Greider och Dinkelspiel gjorde om någon EU-fråga.
|
| |