Inlägg #1: Postat: 2003-06-25 21:30:00
|
Yohannis Petersson |
Unto S -gamle vän.
Bor du möjligen i Vellinge kommun?
Jag kan fortfarande inte förstå, hur du kan klandra moderaterna i din kommun, för att inte dom andra partierna hade valaffischer? Om M inte anses det nödvändigt, finns det väl ingen anledning för dom andra partierna att tycka så, ändå?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-06-25 21:33:00
|
Yohannis Petersson |
Sedan anser inte jag det vara fel att motsäga sig flyktingmottagning om kommunens medborgare är emot. Det är uppenbart att vi i Sverige tagit emot fler flyktinginvandrare än vi räknat med att kunna integrera. Dom vi har tagit emot verkar inte heller alltid vilja gå in för att integreras i Sverige heller.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-06-25 21:36:00
|
Magnus Löwendahl |
Detta tyckte jag var verkligt bra skrivet. Jag bortser nu alltså helt från om de värderingar som uttrycks i texten är "rätt" eller "fel". Dessutom var det roligt!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-06-25 21:38:00
|
Yohannis Petersson |
I Vellinge, om du nu bor där? Härskare kommunalrådet Göran Holm, som av vad jag hört i intervjuer på tv, vill ha en välståndsmedveten kommun. Med andra ord en kommun för människor som vill lyckas och är beredda att betala för det också. Tyvärr är flyktingmottagning oftast en ekonomiskkostnad för kommunerna, även om dom får statsbidrag för mottagandet. Återstående fråga är då, vad tycker kommunens medborgare om det?
Att kommunen tar emot flyktingar för att själva få mer pengar av staten?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-06-25 21:39:00
|
Yohannis Petersson |
Jag tycker inte att flyktingmottagande alltid är negativt, men på lokalt plan skulle det folkomröstas om det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-06-26 15:58:00
|
Catherine |
Kul och bra skrivet!
|
|