|
Inlägg #1: Postat: 2003-06-24 18:26:00
|
|
Alf Carlsson |
...icke desto mindre var Naseers raljerande över den realpolitiska liberalismen både befogad och underhållande...stjärnorna är snarare ett betyg åt läsarna. Kör på säger jag...klä av myterna in på bara benen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-06-24 18:31:00
|
|
dekman. |
"liberala maffialedare"...tack Alf, du får mig åter att garva. Det finns tydligen fler än Naseer som borde få lite ideologisk skolning...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-06-24 23:46:00
|
|
Alf Carlsson |
...ety frihetsbegreppet är ett av de mest våldtagna och används flitigast där den politiska inkompetensen är som störst.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-06-24 23:48:00
|
|
Alf Carlsson |
Jag ska därför övergå till en handfast frihetsdebatt. TV4 fick rätt FRIHET att sända om man INTE avbröt program. Systematiskt började man tugga på detta krav och nu klipper man långfilner sönder och samman.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-06-24 23:56:00
|
|
Alf Carlsson |
Ska TV4:as nyvunna rätt frihet vara överordnad tittarnas rätt frihet att se en hel film? Vad säger de frihetsälskande folkpartisterna? ...att vi har frihet att inte se filmen? eller Hade inte de frihetsälskande företagen sponsrat filmen hade vi inte fått se den överhuvudtaget? Ge mig lite handfast ideologisk skolning Nådig dekman..
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-06-25 09:59:00
|
|
dekman. |
TV4 fick rätt att bryta TV-program för reklam helt enkelt för att de är en TV-kanal som är beroende av intäkter från något håll. Så alternativet är att utan reklam - ingen TV4. För TV4 får nämligen inga fina licenspengar. Och du har onekligen friheten att välja att INTE titta på TV4 om du ogillar reklam, och bara titta på det fina licensfinansierade snobb-SVT.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-06-25 17:04:00
|
|
Alf Carlsson |
Se där -en liten frihet. Det var väl fint. Sen är det intressant hur den STATS-kontrollerade, INDOKTRINERADE och OFRIA statstelevisionen nu förvandlats till snobb-SVT. Varför har jag en obehaglig känsla av att frihetsbegreppet anpassas till att gälla det man själv företräder...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-06-25 17:14:00
|
|
Alf Carlsson |
Regissörerna vill ha FRIHET att visa upp sin produktion i ett sammanhängande flöde. Ofta finns det en känslomässig bärighet i filmen som bryts av Findusreklam. TV4 våldför sig helt enkelt på filmen enligt filmernas skapare. Ägarna till TV4 har frihet att tjäna pengar på sin våldtäkt - nyliberalismens enda frihet. OM TV4 inte kan uppfylla kraven, får man naturligtvis lägga ner skiten. Motsvarande; kan inte Volvo klara miljökraven får man lägga ner Volvo .
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-06-26 13:38:00
|
|
frågan |
I detta fallet anser jag som liberal att TV4 gör fel. därför att deras rätt att käna pengar på andras verk är underställda skaparnas rätt att inte få sina verk förvanskade.
Problemet här och överallt annars i samhället är att 2 rättigheter eller friheter står mot varandra och man nåste inskränka på den ena.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-06-26 13:40:00
|
|
frågan |
Att vara liberal är att försöka ge alla individer maximala rättigheter och minimera dessa rättigheters inverkan på andra. Det är en svår balansgång. Alla liberaler gör heller inte samma avvägningar vilket leder till många motstridiga åsikter ang vad som är liberalism.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-06-27 08:07:00
|
|
Alf Carlsson |
Men LÖSNINGEN "frågan" - Vilken är lösningen? Och är du inte lika fri som jag eftersom du inte har något namn?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-06-28 23:26:00
|
|
Urban |
Konsnären kan hävda att han vägrar visa sin film om den avbryts med reklam. Kontrakt om detta måste då upprättas vilket TV4 lagenligt måste respektera. Konstnären kan inte, om denne vill visa sin film och få en massa stålar, samtidigt ha någon slags specialprivilegium att göra som han vill om det inte passar honom när TV4 har ett ekonomiskt ansvar att gå runt. Han kan inte göra TV4 till sina undersåtar som han kan styra och ställa med efter eget nyckfullt behag.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-06-30 09:47:00
|
|
frågan |
till 11:
vad menar du med "LÖSNINGEN". Det finns ingen "LÖSNING" på den konflikten som gör båda sidorna glada. som jag sa i 10 det är en balansgång och ibland måste man inskränka på en frihet för att skydda en annan. I detta fallet anser jag att konstnärernas rätt väger tyngre.
Jag väljer mitt eget namn och när jag använder det. Det är mitt val. frihet ?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-02 19:49:00
|
|
Alf Carlsson |
Nej. Feghet.
|
| |