|
Inlägg #1: Postat: 2003-06-10 23:20:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Alexandra är en unik skribent. Därför gillar vi henne så skarpt? Jag kan gott medge att få saker irriterar mig så mycket som att läsa A:s stilistiskt och tankemässigt egenartade texter. Men det säger mig mer om mina egna brister vilka bör bearbetas.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-06-11 00:55:00
|
|
Alf Carlsson |
Absolut är AP en tillgång, en spegel från 20-talet, en slags modern version av SF-journalen, Ling och Gustav V. Måtte hon aldrig bli uppgraderad - visst är det bara datorer som blir uppgraderade?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-06-11 12:12:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Från början var det bara datorer, eller för att vara exakt, datorprogram som blev uppgraderade. Riktigt. Numer verkar termen ha spridit sig på ett kanske oroande sätt. I övrigt är din karakteristik av A rolig och värd att fundera över!.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-06-11 17:53:00
|
|
Turken |
Alexandra är grekiska och som de flesta invandrare hatar hon Sverige och svenskarna. Hela hennes artikel är naturligtvis ironi, ni svenska dumbommar!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-06-11 19:40:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Turken, är det ett förnamn eller?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-06-12 10:43:00
|
|
Turken |
Nej, Turkiet är ett land bebott av turkar. Så nu vet du det!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-06-12 16:08:00
|
|
Per |
Till Turken:
1. Du har ingen anledning att svara på det oförskämda sättet.
2. Jag tror inte på att "de flesta invandrare" hatar Sverige och svenskarna. Var vänlig kom med bevis när du vräker ur dig sådant.
3. Hela artikeln är inte "naturligtvis" ironi.
4. Kommentarerna visar att det finns även icke-svenska dumbommar!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-06-12 22:39:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Kanske "Turken" är ett efternamn?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-06-12 23:19:00
|
|
Alf Carlsson |
"Turken" är murken i burken, därför vill han klandra Alexandra och påstå att hon inte är som vi andra. Att påstå att hon inte har någon rätt när hon kommer från annan ätt är ett djävla sätt som saknar vett och för den delen även etikett. Han skriver inte ens fett och argumenten väger lätt. Så lägg Turken i burken och burken i durken och slut åt tätt om ni inte vet något annat sätt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-06-13 00:16:00
|
|
Turken |
Ni svenskar är verkligen naiva, godtrogna, blåögda dumbommar. Till rassarna Alf, Magnus och Per vill jag bara trösta er med att vi turkar inte har mycket till övers för grekerna heller. Om Alfs rasistiska rim vill jag bara säga: kul! Du har i alla fall en viss talang!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-06-13 09:03:00
|
|
Alf Carlsson |
Jag är svensk och Alexandra är svensk. Är inte du svensk?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-06-13 09:27:00
|
|
Alf Carlsson |
Rasism är att utifrån generaliseringar dömma ut en hel grupp. Att t ex påstå att "svenskar är verkligen naiva, godtrogna, blåögda dumbommar". Därför kan man säga att "Turken" sparkat sig själv i röven. Det tragikomiska är att invandrarfientligheten är väldigt starkt bland invandrare själva, företrädesvis i de lägre samhällsklasserna. Det blir ett sätt att befästa en högre plats i hierarkin.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-06-13 09:32:00
|
|
Alf Carlsson |
I de högre samhällsklasserna saknar den etniska bakgrunden betydelse. Där är det individens egenskaper som värderas. Ingen reflekterar över att t ex vår drottning är en blandning av tyska och brasilianska. Hon är helt enkelt bara drottning...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-06-13 09:57:00
|
|
Alf Carlsson |
Ingen skulle komma på tanken att säga "den tyskbrailianska blandrasen är naiv, godtrogen och brunögd. Däremot skulle man kunna säga att drottningen ...Rasismen är därför i hög grad en klassfråga.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-06-13 11:25:00
|
|
Turken |
Alf, svar 11. Nej, jag är inte svensk och kommer aldrig att bli! Jag är Turk, muslim och svensk medborgare. Men "svensk", aldrig! Att börja kalla invandrare för"svenskar" för att dom är svenska medborgare gör bara naiva svenskar som tror att dom slipper ifrån "rasism" på det sättet. Töntig idioti, milt uttryckt, men typiskt för svenskar!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-06-13 18:26:00
|
|
Alf Carlsson |
Aj aj aj aj aj aj aj aj.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-06-13 22:37:00
|
|
Turken |
Är det finare att bli kallad svensk än t ex turk när man är svensk medborgare? Nej, naturligtvis inte. Jmf "svensken" på Kuba. Nån jävla terroristarab som det ska gullas med som "svensken".Patetiskt! Har ni ingen som helst stolthet här i landet? DET har vi åtminstone i Turkiet!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-06-14 03:59:00
|
|
Alf Carlsson |
""Du vill inte vara naiv, godtrogen, "blåögd" och dum vilket är typiskt för svenskar."" Man kan säga såhär: Jag vill inte ta hit muslimska Turkdjävlar till mitt land för att bli förolämpad och blir jag det, ska dom ut. Sverigedemokraterna får ta över och rensa ut packet...Blev jag mindre blåögd nu? Är du mer nöjd med mig nu?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-06-14 22:10:00
|
|
Turken |
Ja det är jag, för nu är du ärlig och inte så jävla svenskt hycklande och mesigt "politisk korrekt". Sverigedemokraterna har i alla fall modet att stå för sin åsikt och det ska dom ha respekt för.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-06-15 10:58:00
|
|
Alf Carlsson |
Om JAG är helt ärlig, så ger jag fullständigt fan i om du vill stämpla dig som turk eller svensk. Om JAG är helt ärlig så betraktar jag den generaliserande nationalismen som vansinnigt obegåvad och ointressant och att det är ytterst personlighetssvaga individer som seglar omkring i denna gyttja.
|
| |