|
Inlägg #1: Postat: 2003-06-06 11:05:00
|
|
Mattias |
Hej Billy, du talar om den gamla generationen svenskar, -30 -40 -50 och i viss mån -60 talister. Stackarna uppfödda med Hyland, flickorna från småland och muntra bandygossar. Vi "nya" svenskar -70 och -80 talister är av ett annat material tillsammans med alla invandrare och alla kulturmöten kommer vi att göra det här landet till europas eden.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-06-06 11:10:00
|
|
Billy Butt |
Tack Mattias! Bra sagt! Sverige behöver fler som tycker som du. Då kan man kanske våga fira nationaldagen såsom Alexandra föreslår.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-06-06 11:12:00
|
|
Mattias |
ett litet tillägg, jag hyser inget agg mot dom "gamla" svenskarna, jag tycker mycket om dom, mina föräldrar finns ju bland annat där. Har du föresten tänkt på att när man stöter på människor födda på -10 talet vilket av naturliga skäl är mer sällan så bär dom inom sig ytterligare en annan svenskhet, en strävan och en äventyrlighet som återkom först med min generation -70 talisterna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-06-06 11:39:00
|
|
Camilla |
Jag tycker det är synd att Alexandra allt som oftast klagar på det landet som hon av något skäl valt att bo i.
Jag tror festligheter och annat firande skulle öka om det blev en ledig dag, sen ligger det väl i vår natur att inte fira så storslaget som norrmännen. Om man vill fira så är det väl upp till varje svensk att göra det!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-06-06 11:54:00
|
|
JoeHill |
Om svenskarna var tvungna att fira ännu en dag med sprit och öl kommer de att självantända. Låt nationaldagen vara det vakum det är idag, om inte annat så för folkhälsans skull.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-06-06 12:28:00
|
|
Billy Butt |
Till Camilla: Säg inte att Alexandra inte gillar Sverige! Det gör hon! Men hon har "guts" och hon vågar klaga när saker och ting inte fungerar här. Det borde du och varje svensk göra - alltså låta era röster höras... men ni är ju som du själv medger, passiva av natur. Det är inte bara synd - det är tråkigt. Ni borde ta lärdom av oss invandrare på den punkten!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-06-06 13:04:00
|
|
Camilla |
Jag vågar klaga när jag tycker saker och ting är fel men jag trivs med hur det är! Sen tycker jag inte det är så värst många "invandrare" som gör sina röster hörda, men du menar kanske inte i Sverige. Jag har i af tröttnat på att A alltid klagar när hon väl får ordet i media.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-06-06 13:44:00
|
|
Elisabeth |
Jag tycker Alexandra skriver väldigt bra.Sedan om man inte tycker om att konstatera fakta och se sanningen i vitögat livet,det är ju en annan femma.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-06-06 13:54:00
|
|
Elisabeth |
Svar på Billy Butts 1.Att kunna umgås civiliserat och belevat är en konstform som tyvärr inte alla behärskar.Om man sedan tycker det är trevligt med "självantändnings miljön",är det ju bara att beklaga.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-06-06 14:01:00
|
|
Mike |
Svar 4, sluta tramsa om svenskars och norrmäns natur eller grekers för den delen som om de skulle vara genetiskt olika. Om svenskarna haft ett levande minne av att vara ockuperat/hotat av främmande makt hade vi också firat mer.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-06-06 14:23:00
|
|
Camilla |
Trams eller inte vi kanske uttrycker vår känsla för vårt land på andra sätt än just på nationaldagen. Jag är stolt över att vara svensk ändå!
Sen bygger jag inte mina åsikter om A enbart på den här krönikan.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-06-06 14:48:00
|
|
p-h |
mattias klarar du allt det vackra med ditt mindervärdighetskomplex utan hjälp av överlevande stackare vid din sida?
billy är nog ingen vidare stötta.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-06-06 17:31:00
|
|
Mattias |
åh, äntligen den skopa ovett man såväl förtjänar då man framför sin tro på människan och hennes. Nej jag får väl hoppas på att Billy stöttar mej hårt, kanske gömmer jag mej bakom honom och skjuter slangbella på dej en dag.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-06-06 18:14:00
|
|
Undrande |
Alexandra har många gånger öst ut sitt hat mot Sverige och svenskarna och Billy Butt kallat landet för ett "skitland med skitsvenskar"! Helt plötsligt har dom synpunkter på att fira Sveriges nationaldag! Mycket märkligt sannerligen!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-06-06 19:45:00
|
|
allan k |
Ingen svensk journalist har väl spytt så mycket galla över svenskarna och sverige som Alexandra P. Det är heller inte sverige och svenskarna hon hyllar i sin artikel utan det är invandrarna i Sverige som hon hyllar och hur fantastiskt bra sverige är med den fantastiska mångkulturen. För 20 år sedan var sverige ett tryggt, harmoniskt och rikt land. Idag läser vi dagligen om bankrån, värdetransportrån och skottlossning.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-06-06 21:39:00
|
|
Hannes |
Det är märkligt att Alexandra hyllar detta Sverige befolkat av idioter som allan k. Idioter som tror att invandrare med sina smutsiga gener gjort Sverige farligare och fattigare. Det känns så jävla tungt att fortfarande behöva höra sånt skit.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-06-10 16:23:00
|
|
allan k |
Till Hanes: Är du så fruktasvärt blåögd att du inte ser hur Sverige ser ut idag eller är du för ung för att mibnnas hur det var för 20 år sedan ?? Eller är det så att du är en sådan som när kartan inte stämmer med verkligheten benhårt hävdar att kompassen visar rätt ???
Jag skulle ingt hellre än att massinvandringen fungerade och var sverige till godo. När jag ser att så inte är fallet vågar jag påtala detta till skillnad från dig !!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-06-10 18:00:00
|
|
Thomas |
Bra allan k! Hannes är en sån där feg anpassling som inte vågar ha en egen politisk åsikt om den inte är "politsk korrekt", dvs godkänd av åsiktsetablissemanget. Kartan är det som gäller, inte terrängen.
|
| |