Veta bäst varar inte länge!

Inlägg #1: Postat: 2003-06-05 14:00:00
Alf Carlsson
"Jag vet bäst" ger åtminstone självaktning och att lyssna på hur hur LO:s olika förbund tycker att 5,5 var ett för högt krav bland denna sen länge sargade grupp kommunalare, borde ge insikter om organisationens omöjliga affärsidé.
Inlägg #2: Postat: 2003-06-05 14:04:00
Alf Carlsson
LO är inte längre någon fackförening utan en administratör av arbetare, som det krävs ett stort mått av självförakt för att tillhöra.
Inlägg #3: Postat: 2003-06-05 16:14:00
sten
Huvudorganisationerna har spelat ut mkt av sin roll när de slutade träffa löneavtal. Men fackförbunden behövs för lönebildning, skydd för anställning och mot exploatering. Elektrikerna och byggarna torde motsvara ngt av dina krav, Metall som håller på att förnya sig har jag stor respekt för.Kommunals symbios med sossarna har inte varit lyckosamt i kommunernade är för konservativa helt enkelt
Inlägg #4: Postat: 2003-06-05 16:33:00
sten
Förbunden måste kräva lönekarriärer beroende på ansvar, mångkunnighet, erfarenhet, skicklighet så att skillnaderna mellan ingångslönerna för ungdomar och de som går i pension i genomsnitt blir så stor som möjligt. Då generar systemet vid avgång och nyanställning "icke nivåhöjande tillägg" som inte räknas in i lönepotten. 5,5 var inte förenligt med samhällsekonomin om inte andra LO-förbund avstår
Inlägg #5: Postat: 2003-06-06 01:38:00
Alf Carlsson
Ansvaret för samhällsekonomin ligger på regering och riksdag. 100.000:- i månaden för Göran Persson är definitivt ett större hot mot samhällsekonomin i meningen att gränserna suddas ut mellan näringslivets, fackföreningens och politikens toppar och smälter samman i ett eget Frälse.
Inlägg #6: Postat: 2003-06-06 01:41:00
Alf Carlsson
...dessutom sätts lönerna idag i hög grad utifrån lojalitet och inte kompetens, vilket utgör en stor del av den svenska krisen.
Inlägg #7: Postat: 2003-06-06 10:21:00
sten
Det är stoa skillnader mellan tjänstemännens och LO-folkets lönesättning. "Rörelsen" börjar sakta inse vad som ger löneutrymme.Naiva tankar om statsministerns lön, har har mindre än de flesta statsledare.Och 99 av fackförbundens anställda och funktionärer jobbar stenhårt fär medlemmarnas bästa,det är min erfarenhet
Laddar...