|
Inlägg #1: Postat: 2003-06-04 11:54:00
|
|
US. forts |
Jag är så rädd för cynisk nationalism och den finns även i lagboken, EU har i för sig tvingat Sverige till förändringar och Sverige ändrar positivt sig. I mitt fall, när mina barn föddes här i Sverige och jag finsk medborgare ville att nu stannar vi här och blir riktiga svenskar, sökte jag svenskt medborgarskap för mig och mina barn.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-06-04 11:55:00
|
|
US. forts |
Jag blev svensk samma dag men mina barn fick vänta 18 år innan de fick medborgarskapet. Två minderåriga barn hade ett annat medborgarskap än föräldrarna. Pappan svensk, mamman tyska och barnen finländare. Tack och lov är den tiden förbi! - Och rent egoistiskt så passar Euron bra för oss eftersom rötterna finns i två Euroländer, Finland och Tyskland. – I övrigt ser jag Johan Ehrenberg som trovärdig men jag tvekar, vi får se.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-06-04 12:25:00
|
|
Yohannis Petersson |
Unto S, varför planerar du att rösta blankt. Jag tycker att det om något är att inte ta ställning och skita demokratin. Det är väl bara att rösta "nej" om du fortfarande känner osäkerhet den 14 september eller rösta "ja" om du blivit mera övertygad. Men det är absolut din ensak.
|
| |