|
Inlägg #1: Postat: 2003-06-04 01:46:00
|
|
Alf Carlsson |
"Valet vi står inför den 14 september handlar inte om konspirationsteorier om stormaktsdrömmar, att vända ryggen åt omvärlden eller att montera ned det som vi är stolta över att ha uppnått i Sverige." - Ulf Dinkelspiel
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-06-04 08:15:00
|
|
AC Collin |
Jag tror att det finns en marknad för personliga murbräckor, torpeder, språkrör. Någon som frontar åt en, någon som skäller och för ens talan så att man kan koncentrera sig på att överleva och behålla lugnet. En "personal shopper" liksom. ;- Hoppas det löser sig, Sofia.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-06-04 10:20:00
|
|
Tommy Wennerstierna |
Vad som händer de som inte orkar ? De tar väl livet av sig. Eller så självdör dom på nåt sätt. Eller förmultnar i ett glömt väntrum i ett nedlagt sjukhus. Själv har jag, faktiskt, inventerat privatsjukvården i St Petersburg för att hitta någon som är pratbar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-06-04 10:58:00
|
|
Marie Hellström |
Dagens sjukvårds gyllene regel: Det är alltid patientens fel, vad som än händer. Med denna regel kan man erbjuda vilken skit som helst som sjukvård och fortfarande kalla det för en av världens bästa. Lycka till, Sofia, jag tänker på dig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-06-04 13:30:00
|
|
Anna Li |
Först vill jag säga att det är givetvis urusel patientservice att inte informera om inställda undersökningar osv samt direkt olagligt att "tappa bort" en journal. Och det är utrtrist att ekonomin är så dålig att enheter som behövs läggs ner. Men....för det kommer ett me
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-06-04 22:16:00
|
|
Pimme |
Du har verkligen haft det kämpigt. Hoppas det snart vänder för dig. Det där med bortslarvade jag jobbar på sjukhus och vet att det händer ibland, 100-tals journaler är i omlopp och ibland händer det som inte får hända ska väl snart vara ett minne blott då datajournaler blir mer och mer utbrett.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-06-04 22:18:00
|
|
Pimme |
Ibland är det som det vilar en förbannelse över vissa patienter, alla fel som händer händer samma pat. Inte ska du väl behöva göra om allt, dina journalhandlingar får väl gå till dom som ska ta över dig. Svaren finns ju.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-06-05 10:52:00
|
|
Elisabeth |
Det brukar som oftast vara så,att om man yttrar något "om sin situation".Så är det stående svaret.Det finns dom som har det sämre.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-06-07 02:53:00
|
|
Alf Carlsson |
Vill du ha tid hos en läkare så ställ dig och ropa på en golfbana...satsningen på sjukvården blev satsningen på golfen och ju mer pengar den enskilde läkaren tjänar desto mindre vård och värst är privatsjukvården.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-09 15:41:00
|
|
Agnes |
Jag känner med dig. Min mamma blev hemskickad från akuten x antal gånger när hon blödde ur tarmen... Senare visade det sig att hon hade en elakartad cancertumör i tjocktarmen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-23 17:05:00
|
|
Saga |
Jättebra skrivet! Jag förstår precis vad du menar med "slutklämmen" också! Man kan göra liknelser med mycket annat... Som de som blir uppfostrade med att alltid få som dom vill, hur klarar dom sig när de blir utsparkade i världen? Halva livet handlar om förberedelse. Har man inte blivit flrberedd på ett tillräckligt bra sett, klarar man sig inte. Du har uppenbarligen klarat gränsen. Grattis för det, och lycka till med allt.
|
| |